بعد از دیدار هیئت اداری پارلمان با رئیس جمهور، استیضاح مسئولان امنیتی به سال بعد موکول شد

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19689

بعد از دیدار سه شنبه شب هیئت اداری مجلس نمایندگان در ارگ با رئیس جمهور اشرف غنی، امروز (چهارشنبه) این هیئت اعلام کردند استیضاح رهبران ارگان امنیتی( وزیران دفاع و داخله و رئیس امنیت ملی) به روز هفتم ماه حمل، سال نو موکول شده است.

اعضای مجلس نمایند‌گان افغانستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که قرار است این مجلس به روز هفتم ماه حمل سال جدید هجری خورشید وزیران دفاع ملی، امور داخله و نیز رییس‌عمومی امنیت ملی  را درپیوند به حملۀ هفته گذشته به شفاخانه ۴۰۰ بستر و نا امنی‌های اخیر استیضاح نماید.

شماری از اعضای مجلس‌نمایندگان هیئت اداری این مجلس را از به دلیل به تأخیر انداختن استیضاح این وزیران به معامله‌گری متهم می‌کنند و خواهان استیضاح بی‎درنگ این مقام‌ها هستند.

این در حالی‎ست که هیئت اداری مجلس نماینده‏گان سه‎شنبه شب در پیوند با استیضاح مقام‌های بلند پایۀ امنیتی با رییس‌جمهورغنی دیدارکرد.

هرچند جزئیات این دیدار با نمایندگان در میان گذاشته نشده‎اند، اما شماری از نماینده‎گان، به تأخیر افتادن استیضاح مقام‎های امنیتی را با دیدار رییس‎جمهور و هیئت اداری این مجلس پیوند می‎دهند.

فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایند‎گان گفت: «شما وقتی که در آنجا رفتید، فراموش می‎کنید که هیئت اداری هستید، فکر می‎کنید که هیئت رهبری هستید، شما می‎توانید به نمایند‎گی از اعضای مجلس بدون اینکه مصوبه وجود داشته باشد، ابراز نظر کنید. شما می‏توانید قانون و اصول وظایف داخلی را تفسیر کنید.»

اما عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان معامله با رئیس جمهور را رد می کند.

نمایندگان‌مجلس بارها برای استیضاح وزیران کابینه امضاء جمع آوری کرده‌اند، اما برخی از آنان انتقاد می‎کنند که از امضاهای آنان استفاده ابرازی می‎شود و نمایند‎گان نمی‌توانند در رسید‎گی به مشکلات امنیتی کاری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟