بعد از دستور نواز شریف؛ انتظار می رود گذرگاه مرزی بین افغانستان و پاکستان تا عصر امروز باز شود

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19890

بعد از گذشت حدود یکماه از مسدود بودن گذرگاه های مرزی بین دو کشور افغانستان و پاکستان، رسانه های پاکستانی گزارش دادند؛ نواز شریف نخست وزیر پاکستان، دستور باز شدن مرزهای کشورش با افغانستان را صادر کرده است.

رسانه‌ ی پاکستانی جیو نیوز در مطلبی گفته است که نخست وزیر پاکستان از روی حسن نیت دستور داده است که مرز برای شهروندان هردو کشور باز شود.

گفته می شود، بعد از دستور نخست وزیر پاکستان انتظار می رود گذرگاه های مرزی بین دو کشور تا عصر امروز (دوشنبه) به روی عبور و مرور مردم و موترهای باربری گشوده شود.

شریف گفته است که مردم افغانستان و پاکستان دارای مشترکات فرهنگی و مذهبی هستند و ایجاب می‌کند که شهروندان هردو کشور به آسانی از مرزها عبور کنند.

بعد از حدود یکماه از مسدود بودن مرزهای پاکستان به روی اتباع دو کشور، هزاران موتر حامل اموال تجارتی، تاجران دو کشور در نقطه مرزی بی سرنوشت مانده بود.

گفتنی است، دروازه های مرزی افغانستان و پاکستان از نزدیک به یک ماه به اینسو و بعد از حملات تروریستی در چندین منطقه پاکستان که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته بود، بر روی شهروندان هردو کشور بسته بود.

مقامات پاکستانی همواره افغانستان را متهم به پناه دادن به شورشیان احرارالشام می کند، این گروه تروریستی چندین رشته عملیات خونین تروریستی را در پاکستان به راه انداخته بود که ده ها کشته در نقاط مختلف این کشور برجای گذاشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟