بعد از درگیری های شدید، نیروهای دولتی سوریه شورشیان را از دمشق بیرون کردند

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19892

نیروهای دولتی سوریه می گویند، بعد از درگیری های شدید بین ارتش و نیروهای مسلح سوریه و شورشیان در دمشق پایتخت سوریه، همه بخش های شمالی محله جوبر در شرق دمشق پایتخت را که تروریست های النصره به آن نفوذ کرده بودند، پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک منبع آگاه نظامی این کشور روز دوشنبه اعلام کرد: ارتش همه بخش های اطراف منطقه کارخانجات در شمال جوبر را که توسط تروریست های جبهه النصره اشغال شده بود، آزاد کرده اند.

وی افزود: همه تروریست های نفوذ کرده به این نقاط به هلاکت رسیدند، تجهیزات آن ها نابود شد و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

این منبع نظامی اضافه کرد: دراین عملیات، همه نقاطی که تروریست های النصره و گروه های وابسته از آنجا یورش خود را آغاز کرده بودند، هدف قرار گرفت و شمار زیادی از تروریست ها و سرکردگان آنها به هلاکت رسیدند.

در طول شش سال جنگ سوریه حمله به پایتخت این کشور به‌ندرت صورت گرفته است زیرا نیروهای امنیتی به‌شدت از دمشق محافظت می‌کنند. روز یکشنبه ۱۹ مارچ در نزدیکی دمشق حملاتی علیه نیروهای دولتی صورت گرفت. دمشق از دفع حملات خبر داده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که گروه فتح‌الشام که پیش از این جبهه النصره نامیده می‌شد به همراه چند گروه دیگر از شورشیان تلاش کردند تا به داخل دمشق نفوذ کنند. در مرکز دمشق از صبح صدای تیراندازی و انفجار نارنجک به‌گوش می‌رسید.

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که ارتش با حمایت شلیک توپخانه «موفق شده است که حمله تروریست‌ها را دفع کند». از ساکنان محل خواسته شد تا در خانه‌ای خود بمانند. افزون بر این تصاویری از میدان عباسی دمشق به‌نمایش در آمد که خالی بود در حالی‌که معمولاً شلوغ است. تنها صدایی که به می‌رسید صدای انفجار بود. خبرگزاری فرانسه گفته است سربازان ارتش سوریه تمام ورودی‌های میدان را مسدود کرده بود.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که شورشیان حملات خود را با «انفجار دو موتر بمب‌گذاری‌شده و چندین عملیات انتحاری دیگر» آغاز کردند. آن‌ها احتمالاً یک ساختمان دولتی را نیز به اشغال خود در آورده بودند.

شورشیان در شمال دمشق به‌شدت زیر فشار هستند. ارتش سوریه پیش از این حملات موفق شد ارتباط دو منطقه تحت کنترل شورشیان را از هم قطع کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟