بعد از حملات خونین روز گذشته در کشور، شورای عالی صلح یکبار دیگر مخالفین مسلح را به گفتگو فرا خواند

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16958

بعد از حملات تروریستی روز گذشته در کابل، قندهار و هلمند که در این حملات بیش از 40 تن جان باختند و ده ها تن دیگر مجروح شده است، شورای عالی صلح یکبار دیگر از مخالفین مسلح خواست تا به گفتگوهای صلح با دولت افغانستان پای میز مذاکره بنشینند.

شورای عالی صلح افغانستان در پیامی که امروز(چهارشنبه) به نشر سپرده است ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه از از مخالفین مسلح خواسته است تا هر چه عاجل به مذاکرات مستقیم و بین الافغانی، لبیک گفته و به گفتگوهای سازنده رو بیاورند.

در بیانیه شورای عالی صلح گفته شده؛ شورای عالی صلح عمیقترین تاثرات خویش را در پیوند به حملات خونین دیروز مؤرخ ۲۱جدی سال جاری در کابل، قندهار و هلمند که منجر به شهادت ده ها تن و مجروحیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما گردید، اظهار می دارد.

رهبری و اعضای شورای عالی صلح در این غم و اندوه سترگ خود را شریک دانسته، از بارگاه ایزد منان برای شهدای حوادث مذکور جنات برین، برای مجروحین شفای عاجل و برای بازماندگان انان صبر جمیل و اجر جزیل استدعاء می نماید.

در ادامه این پیام آمده است؛ متاسفانه دشمنان صلح و ثبات افغانستان از هیچ عمل غیر انسانی و غیر اسلامی در قبال مردم بی دفاع دریغ نورزیده، برای بدنام ساختن اسلام و شهادت انسانهای بیگناه پیوسته به انجام اعمال ننگین خویش ادامه می دهند، دشمنان مردم افغانستان باید بدانند که هیچگاه یک ملت مسلمان، متعهد، غیور و با عزت را بوسیله کشتار و ترور نمی توان از پا در اورد، همه می دانند که جنگ و خشونت راه حل نیست و نباید بخاطر رسیدن به اهداف خویش از مردم بی دفاع افغانستان از این بیشتر قربانی گرفت.

ملت افغانستان از همکاریهای تمام کشورهای جهان علی الخصوص کشور های اسلامی و عربی در راستای عمران و بازسازی کشور نموده ابراز امتنان مینماید، کشور دوست امارت متحده عربی که در تامین صلح و پیشرفت افغانستان همواره نقش مثبت بازی کرده و در شرایط خاص از مردم افغانستان حمایت نموده، با اندوه فراوان که در حادثه خونین دیروز که در ولایت قندهار رخ داده و منجر به شهادت ده ها تن از جمله، نماینده های مردم در شورای ملی، معاون والی قندهار و منسوبین دستگاه دپیلوماتیک کشور ما و امارت متحده عربی گردید، شورای عالی صلح مراتب تسلیت خویشرا خدمت خانواده های شهداء در افغانستان و امارت متحده عربی ابراز می دارد.

روز گذشته در سه رویداد جداگانه در شهر های کابل، قندهار و هلمند ده ها تن جان باختند و چندین تن دیگر نیز مجروح شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟