بعد از حادثه خونین بلخ، مهمند کتوازی و تعدادی دیگر به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شدند

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21409

قوماندان سابق و بیش از ده تن ديگر از مسوولين قول اردى ٢٠٩ شاهين، به دلیل تحقیقات در مورد چگونگی حمله بر این قول اردو، به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

بعد از حمله خونین بر قول اردوی 209 شاهین که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن از سربازان و افسران ارتش ملی شد، اکنون مقامات در وزارت دفاع می گویند که که بازجویی از مهمند کتوازی قوماندان این قول اردو و چندین تن دیگر در قول اردوی شاهین در مزارشریف آغاز شده است.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته است که افراد يادشده به شمول مهمند کتوازی، به دلیل ارايه معلومات در مورد این حمله، به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شده اند.

او افزود که معرفى اين افراد، به معناى اين نيست که آنها در حمله دست دارند.

رادمنش، هويت افراد معرفى شده دیگر به ارگان هاى عدلى و قضايى را مشخص نکرد.

روز جمعه (اول ثور) ده مهاجم انتحاری وابسته به گروه طالبان به قول اردوی 209 شاهین حمله کردند که به گفته آقای رادمنش، ۱۳۵ سرباز ارتش را کشتند، اما برخی منابع دیگر شمار کشته‌شدگان این رویداد را بیش از ۲۰۰ نفر گفته‌اند.

در پی وقوع این حمله مرگبار، عبدالله حبیبی وزیر دفاع و قدم شاه شهیم، رئیس ستاد ارتش تحت فشار فزاینده افکار عمومی استعفا کردند و رئیس جمهوری فرماندهان چهار قول اردو را برکنار کرد.

وقوع این رویداد انتقادها از دولت و به‌ویژه نهادهای امنیتی را در حفاظت از مراکز مهم دولتی و ناتوانی در جلوگیری از حملات گروه طالبان به‌شدت افزایش داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟