بعد از تشکیل ائتلاف نجات افغانستان، اتحاد شرق با حضور بزرگان مشرقی شکل گرفت

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 28009

بعد از اینکه روز گذشته تعدادی از رهبران احزاب در شمال کشور، ائتلافی را در انتقاد از حکومت و با گردهمایی طرفدارانشان برگزار کردند، برخی از نمایندگان پارلمان و بزرگان قومی از ولایت های مشرقی در نشستی را با نام اتحاد شرق ایجاد کردند و این اتحاد حکومت را به بی توجهی به مردم این مناطق متهم می کنند.

در محفلی که اتحاد شرق آن را در جلال اباد مرکز ولایت ننگرهار ایجاد کرده طاهر قدیر محاون اول پارلمانٰ صالح محمد صالحٰ قومندان حضرت علی، وژمه ساپی، میرویس یاسینی و سیداکرام و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان حضور دارند.

بزرگان ولایات مشرقی که اکنون در اتحاد شرق یکجا جمغ شده اند به برخی از کارکردهای حکومت وحدت ملی انتقاد داشته و از سهل انگاری کابل در سرکوب داعش به شدت نگران هستند.

ظاهر قدیر معاون اول ریاست پارلمان .ه از اعضای برجسته اتحاد شرق است در سخنان خود در گردهمایی طرفداران این جریان سیاسی مدعی شد که رئیس جمهور به رفع مشکلا ولایات شرقی هیچ توجهی نشان نداده است.

وی همجنین از عدم نظارت دقیق بر عملکرد رئیس جمهور توسط پارلمان به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم مشرقی همان‎گونه که در انتخاب رییس جمهور نقش دارند، توان بیرون کردنش را از ارگ هم دارند.

پس از شکل گیری ائتلاف نجات افغانستان این دومین تشکلی است که در اعتراض به کاستی های  حکومت وحدت ملی ابراز وجود می کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟