بشار جعفری: مخالفان درپی منابع عربستان و ترکیه هستند

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12188

دولت سوریه در واکنش به تعلیق گفتگوهای صلح این کشور از سوی سازمان ملل متحد گفته است که گروه مخالف در مذاکرات صلح به دستور ترکیه و عربستان عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از چمهور، بشار جعفری، سرپرست هیات سوری در مذاکرات صلح ژینو تاکید کرده است که تا زمانی که نمایندگان گروه های مخالف در مذاکرات صلح به دستور عربستان و ترکیه عمل کنند گفتگوها به نتیجه ای نخواهد رسید.

آقای جعفری خاطر نشان ساخت که تا زمانی که مخالفان تنها بر منافع ترکیه و عربستان پافشاری داشته باشند و منافع مردم سوریه را نادیده بگیرند، مذاکرات محکوم به شکست می باشد.

در همین حال؛ نمایندگان گروه های مخالف دولت سوریه در مذاکرات ژینو نیز مدعی شده اند که عملیات نیروهای دولتی سوریه بر مواضع جنگجویان آنان از دلایلی است که آنها میز مذاکره را ترک کرده اند.

نمایندگان گروه های مخالف دولت سوریه تاکید کرده اند که تا زمان بهبود اوضاع در داخل سوریه به محل مذاکرات بازنخواهد گشت.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که استفان دی میستورا فرستاده ی ویژه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۱۴ دلو) اعلام کرد که این سازمان مذاکرات صلح سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

آقای دی میستورا تاکید کرد که تعلیق مذاکرات صلح سوریه، به معنی شکست این مذاکرات نمی باشد.

وی خاطر نشان ساخت که مذاکرات صلح سوریه به علت عدم پیشرفت در گفتگوهای صلح متوقف شده است.

پیش از تعلیق گفتگوهای صلح نیز نماینده ی ویژه ی سازمان ملل متحد برای سوریه گفته بود که اعتماد میان طرف های درگیر در سوریه در گفتگوهای صلح ژینو صفر است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟