بشار اسد در انتخابات شرکت نخواهد کرد

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10972

مسکو طرحی را برای پایان دادن به بحران فعلی سوریه تهیه کرده که در یکی از بندهای آن، پوتین تضمین میدهد بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام، روزنامه «القدس العربی»  چاپ لندن نوشت: «منبع آگاه به القدس العربی گفتند لاوروف وزیر خارجه روسیه به همتای آمریکایی طرحی متشکل از چند بند برای حل سیاسی بحران سوریه ارائه کرده که کاخ سفید در حال جمع بندی این طرح است.»

طبق ادعای القدس العربی؛ این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفته برخی از بخش های طرح پیشنهادی روس ها به واشنگتن شامل بندهای ذیل است:

۱-فهرستی از مواضع تروریست ها و هر گروهی که راهکار سیاسی برای خاتمه دادن به بحران سوریه را نپذیرد تهیه شود و به بمباران این مواضع و گروه ها توسط جنگنده های روس، آمریکا و همپیمانان اقدام شود.

۲-برگزاری نشست میان نمایندگان نظام سوریه و گروه های معارض نظام برای آزادی همه نیروهای وابسته به دو طرف، برنامه ریزی برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و تشکیل حکومت وحدت ملی و در نهایت انتقال دادن صلاحیت های رییس جمهور به نخست وزیر منتخب.

۳- پوتین تعهد می دهد بشار اسد در انتخابات جدید نامزد نمی شود و یکی از مؤیدان نظام یا یکی از خاندان اسد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و کسی حق ندارد درباره محاکمه بشار اسد به خاطر مواضعش در حمایت از نظام سوریه سخن بگوید.

۵-همه درگیری ها در خطوط مقدم میان معارضان اسد و نیروهای ارتش سوریه متوقف خواهد شد.

۴- نیروهای روسیه در سوریه برای نظارت بر اجرایی شدن طرح پیشنهادی مسکو باقی خواهند ماند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟