بزودی نامزد وزرای تحصیل کرده و جوان برای تصدی چند وزارت خانه معرفی خواهد شد

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانسیاست
  • شناسه مطلب: 20408

مقامات در ارگ رياست جمهورى مى گويند که بعد از بازگشت رئیس جمهور از سفر به استرالیا، فهرستى از نامزد وزراى جديد، به پارلمان فرستاده خواهد شد تا وزارت خانه هایی که به سرپرست اداره می شود به وزیرهای تحصیل کرده سپرده شود.

شاه حسين مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رييس جمهور، روز گذشته در نشست خبری در کابل گفت که به تازگى نامزد وزير وزارت معادن و پتروليم معرفى شده و با برخى ازشخصيت هاى تحصيل کرده و جوان ديگر نيز صحبت هايى صورت گرفته است.

وى علاوه کردکه رايزنى ها ادامه دارد و پس از برگشت رييس جمهور محمداشرف غنى از سفر ، فهرستى از نامزد وزراى جديد به پارلمان معرفى مى گردد.

به گفته وی، با معرفی نامزد وزير جديد وزارت معادن، راه برای سرمايه گذاری و انکشاف معادن هموار شده و اين فرصت را  ايجاد شده که با همکاری کشورهای معتبر، از منابع طبيعی افغانستان، در راستای اشتغالزايی، رفاه و توسعه کشور استفاده شود.

گفتنى است که نرگس نهان، هفته گذشته به اساس حکم رييس جمهور، به حيث نامزد وزير وزارت معادن و پتروليم معرفى گرديد و روزگذشته، رسما به کارش آغاز کرد.

وزیران امور خارجه، فواید عامه، کار و امور اجتماعی، معارف، ترانسپورت، تحصیلات عالی و مخابرات سال گذشته توسط نمایند‌گان به خاطر عدم مصرف کافی بودجه سلب اعتماد گردیدند.

اما در این میان وزیر معادن و پترولیم در آغاز سال گذشته به دلیل نامعلومی استعفا داد و تا هنوز این وزارت از سوی سرپرست اداره می‌شود.

هرچند پس از پایان روند استیضاح وزیران در سال گذشته حکومت به ادامۀ کار وزیران در پست‌شان تاکید می‌کرد، اما مجلس نمایند‌گان بارها پافشاری نمود که باید وزیران جدید معرفی گردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟