بزرگداشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید ابولحسن فاضل

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10722

از هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدابوالحسن فاضل، ازسوی مجتع فرهنگی بقیهّ الله با حضور داشت شخصیت های دینی، فرهنگی، علما و شهروندان کابل گرامی داشت به عمل آمد.

سخنرانان آیت الله فاضل را یک شخصیت نادر و کمیاب خوانده که در عرصه ترویج دین مبین اسلام و نهادینه سازی اسلام ناب محمدی تلاش های وافری به خرج داده بود.

آیت الله سید حسین ساجدی، فاضل را یک شخصیت دانشمند و پیرو دین مبین اسلام خواند که در راه اسلام تلاش های زیادی را انجام داد تا صهیونیزم جهانی نتواند بر اسلام و اسلامیان غالب آیند.

ساجدی گفت: اگر امروزه دنیای اسلام دچار هرج و مرج از سوی دشمنانش گردیده است، یک معضل جدید نیست چون که در هر زمانی از این نوع شیاطین وجود داشته است، اما همین علما بودند که در مقابل آنان ایستادگی و از اسلام دفاع نمودند.

DSC07186

آیت الله ساجدی در ادامه سخنانش افزود: دشمنان اسلام و دشمنان افغانستان از هر راهی موجود می کوشند تا بین مسلمانان تفرقه بیفگند و میان آنان دشمنی و جدایی پدیدار سازد، پس بر ماست تا جلو این توطئه ها را بگیریم.

وی با نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان اظهار نمود: امروزه در افغانستان فرهنگ غیره نهادینه شده و جوانان ما در آن راه روان اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: در دنیای امروز جهاد، جهاد فرهنگی است و مردم افغانستان بدانند که اشغال گران امروز قدرتمند تر از اشغال گران دیروز نخواهد بود، پس باید از خواب غفلت بیدار شویم.

وی دلیل تشنج و کشمکش ها در کشور های سوریه، عراق و بحرین را دسیسه های دشمنان اسلام خواند و علاوه نمود: اگر در عصر حاضر دنیای اسلام دچار تشنج و آتش سوزی های درونی هستند دلیل آن دسیسه های دشمنان اسلام می باشد که مسلمان را به جان مسلمان افگنده و خود نظاره گر این وضعیت هستند.

در همین حال مولوی عبدالقادر ابراهیمی معاون شورای اخوت اسلامی علما را در جامعه، ستون فقرات آن خوانده و گفت: علما منحیث ترویج کنندگان اسلام نقش اساسی را در یک جامعه بازی می نمایند و برای جوامع اسلامی یک نیاز محسوب می شود.

DSC07166

وی در ادامه سخنانش افزود: آیت الله فاضل در راه اسلام و اسلام گرایی تلاش های زیادی نمود و در تلاش بود تا مردم افغانستان به یک صلح سرتاسری دست یابند.

وی با بیان اینکه شورای اخوت اسلامی یک نیازبود و نماد هم پذیری میان مردم افغانستان می باشد, تصریح کرد: با ایجاد شورای اخوت اسلامی ,حرکت های منفی دشمنان اسلام خنثی گردید و نتوانستند به اهداف شوم شان که همانا تفرقه افگنی میان مذاهب و ملیت ها بود دست یابند.

DSC07173

وی در آخر سخنانش افزود: تعصب اساس دشمنی میان جوامع اسلامی است و مردم افغانستان باید این معضل را کنار گذاشته و دست دشمنان را از کشور شان کوتاه نمایند.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. بنده خدا
    (۲۴ میزان ۱۳۹۴)

    این خبرگزاری اطلس ادب نداره نه؟چرا درست نمینویسید بقیه وقتا برای کسانی که ارزش ندارن با القاب و عناوین خوب بازی میکنید اون وقت برای این شخصیت والا مقام مینویسید آیت الله ؟چرا کامل نمینویسید آیت الله العظمی آقای فاضل ؟ بعد ادعا تونم میشه ؟سواد ندارید یا نمیخواید بنویسید ؟ واقعا جای تاسف داره…..

نظر شما چیست؟