برکناری 9 افسر ارتش به دلیل غفلت وظیفوی در بیمارستان نظامی کابل

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20453

وزارت دفاع اعلام کرده که ۹ افسر را به اتهام “غفلت” در انجام وظیفه هنگام حمله مرگبار به بیمارستان ارتش در کابل برکنار کرده است.

به گزارش بی بی سی؛ در حمله روز ۱۸ حوت گذشته به بیمارستان سردار محمد داوود، براساس آمار رسمی ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام وزارت دفاع، افسرانی که برکنار شده‌اند شامل یک جنرال و یک دگروال نیز می‌شود و تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

مسئولیت این حمله را گروه دولت اسلامی معروف به داعش به عهده گرفته، اما برخی مراجع داخلی و بین‌المللی، از جمله اتحادیه اروپا گفته‌اند که این حمله کار گروه طالبان بوده، اما این گروه مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

در گزارش تحقیقی خبرگزاری فرانسه در این مورد آمده که در میان کسانی‌که در تسهیل و انجام این حمله دست داشته‌اند، دو کارآموزی بودند که در این شفاخانه کار می‌کردند.

مهاجمانی که در این رویداد دست داشتند، با مسلسل، نارنجک و چاقو به پزشکان، بیماران و زخمیان حمله کردند و گفته شده که برخی از بیماران را با چاقو کشتند.

این حمله نهادهای امنیتی به ویژه وزارت دفاع را به دلیل نفوذپذیری بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی کابل هدف انتقادهای فراوانی قرار داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟