برنامه وزارت تحصیلات عالی برای بازنگری در نصاب تحصیلی دانشگاه ها

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33446

وزارت تحصیلات عالی افغانستان برنامۀ بازنگری و معیاری سازی نصاب تحصیلات عالی را در کشور، آغاز کرد که این پروژه در مدت بیش از شش ماه تکمیل خواهد شد. مقامات می گویند با شروع این برنامه تحصیلات دانشگاهی در افغانستان با پیشرفت های علمی روبرو خواهد شد.

عبدالطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان می ‌گوید که نصاب تحصیلی کنونی مطابق نیازهای جهانی و معیارهای علمی نیست. او یکی از دلایل بیکاری اکثریت فارغین دانشگاه ها را کم کیفیت بودن نصاب تحصیلی عنوان کرد.

آقای روشان، افزود که مطابق نصاب جدید، رشته‌های تحصیلی بازنگری خواهد شد، رشته‌های جدید مطابق نیازهای جهانی ایجاد خواهد شد، سیستم کریدت تقویت خواهد گردید و تحصیلات عالی در افغانستان با پیشرفت‌های علمی همگام خواهد شد.

به گفته مقام‌های وزارت تحصیلات عالی افغانستان، این نصاب با نظارت قوی، افزایش و جذب استادان ماستر و داکتر، افزایش سطح علمی استادان لیسانس به ماستر و داکتر از طریق بورس ‌ها و توازن در تطبیق نصاب در تمام نهادهای تحصیلات عالی، تطبیق خواهد شد.

احمد سیر مهجور، معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی به صدای امریکا گفته است که طی دورۀ پنج ساله، تمام استادان نهادهای تحصیلاتی دولتی که لیسانس اند به بورس ‌های ماستری فرستاده خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟