برخی از نمایندگان مجلس خواهان بررسی اتهام فساد بر رئیس پارلمان شدند

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 30928

تعدادی از نمایندگان مجلس می گویند که اتهام های فساد بر عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان باید به شکل جدی از سوی دادستانی کل کشور بررسی شود.

حدود دوماه پیش، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان ادعا کرد که اسنادی را مبنی بر فساد گسترده در دبیرخانه این مجلس را به دادستانی کل فرستاده است.

همایون همایون، معاون اول ولسی جرگه که ریاست نشست امروز ره به عهده داشت، به کمیسیون‌های تفتیش مرکزی، مالی و بودجه هدایت داده است که این موضوع را به طور دقیق بررسی کرده و نتیجه‌ی آن را به مجلس گزارش بدهد.

این عضو مجلس نمایندگان حدود دو ماه قبل اعلام کرد که اسنادی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد دبیرخانه این مجلس ده‌ها میلیون دالر را به بهانه‌ قراردادها، استخدام کارمندان قراردادی و کرایه خانه حیف و میل کرده است. آقای همایون تصریح کرده بود که این اسناد را به دادستانی کل فرستاده است.

معاون اول مجلس نمایندگان امروز گفته است که به صورت شخصی کسی را متهم نکرده، اما دبیرخانه مجلس میلیون‌ها افغانی را اختلاس کرده و انتظار می‌رود دادستانی این موضوع را بررسی کند و نتیجه آن را مشخص سازد.

همایون می‌گوید دبیرخانه مجلس ۳۷۰ کارمند قرارداری استخدام کرده بود که ۲۰۰ تن از آنان عملا وجود نداشت و تنها از این مجرا ماهانه ۴ میلیون افغانی حیف میل می‌شد. وی تصریح کرده است که پس از ارسال اسناد کارمندان بالمقطع به دادستانی، ۲۱۷ کارمند خیالی همان روز منفک شده‌اند.

محمد سرور عثمانی فراهی دیگر عضو مجلس نیز گفت: “اتهام اختلاس به رییس مجلس لکه بدنامی در تاریخ پارلمان کشور خواهد بود؛ وکلا اگر ترسی از خدا دارند بجای مصلحت بینی سیاسی، از دست آقای ابراهیمی گرفته او را از ریاست مجلس پایین کنند و بعد از لوی سارنوالی بخواهند که موضوع اختلاسش را بررسی کند”.

عبدالرحیم ایوبی دیگر عضو مجلس هم این موضوع را شرم آور خواند و گفت: “فکر می کنم بهتر است آقای ابراهیمی از شرم خودکشی کند؛ ما با این وضع در مورد فساد از حکومت انتقاد می‌توانیم و مدافع حقوق مردم باشیم؟”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟