برخی از فرماندهان متخاصم احزاب جمعیت و جنبش در شمال کشور متحد شدند

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30245

گزارش از شمال کشور حاکی از آن است که برخی از فرماندهان متخاصم احزاب جنبش و جمعیت اسلامی در ولسوالی های بلچراغ و گرزیوان که پیش از این بارها علیه یکدیگر جنگیده بودند، با وساطت بزرگان آشتی کردند و جبهه متحدی علیه گروه های تروریستی داعش و طالبان ایجاد کردند.

منابع امنیتی می گویند که، برخی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی مربوط احزاب جنبش و جمعیت در ولسوالی های بلچراغ و گرزیوان علیه یکدیگر بودند به مساعی متنفذین و عالمان دین آشتی کرده در یک نشستی پیمان بستند که، پس از این منافع مردم را نسبت به منافع حزبی و شخصی شان ترجیح داده علیه طالبان جبهه واحد را تشکیل دهند.

منبع گفت که، قومندانانی که ائتلاف نمودند غفور پهلوان، دادالله مشهور به دادی، نقیب الله توفان، حاجی عبدالرحیم پهلوان، اعظم پهلوان، علی محمد و شماری از سرگروپ های دیگر از ولسوالی های بلچراغ و گرزیوان بودند که در چهارباغ بلچراغ به دعوت غفور پهلوان گرد آمدند.

یک فرمانده ی که به تازگی آشتی کرده است، می گوید که، همه ی ما پیمان بستیم اختلافات را کنار گذاشته علیه طالبان‌مسلح در ولسوالی بلچراغ و گرزیوان‌ جبهه واحد را تشکیل دهیم.

وی گفت که، در برنامه آشتی و ائتلاف بلچراغ نقش و تلاش متنفذین و عالمان‌دین برجسته بود.

این در حالیست که پیش از بارها فرماندهان احزاب جمعیت و جنبش در شمال کشور درگیری های خونینی داشتند و چندین تن در این درگیری ها جان باخته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟