برترین کشورهای تولید کننده برق کدام اند؟

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 53332
تولید برق

بر اساس تازه​ ترین گزارش انجمن جهانی انرژی​ برق​آبی، میزان تولید نیروگاه​های برق​آبی دنیا به حدود چهار میلیون مگاوات ساعت رسیده است که این میزان تولید انرژی برق​آبی مانع از انتشار چهار میلیارد تن گازهای گلخانه​ای در سراسر جهان شده است.

نیروگاههای فعال

در حال حاضر 26.5 درصد از کل انرژی تولیدی دنیا توسط انرژی​های تجدیدپذیر تامین می​شود که در این بین 16.4 درصد از این رقم مربوط به نیروگاه​های برق​آبی، 5.6 درصد مربوط به نیروگاه​های بادی، 2.2 درصد مربوط به نیرگاه​های زیست توده، 1.9 درصد مربوط به نیروگاه​های خورشیدی و 0.4 درصد مربوط به سایر نیروگاه​های تجدیدپذیر است .

کشورهای برتر

طبق گزارش این انجمن که در سال 2018 منتشر شده است، در حال حاضر کشور چین بیشترین ظرفیت نیروگاه​های برق​آبی جهان را به خود اختصاص داده است، به طوری که میزان تولید واحدهای برق​آبی این کشور به بیش از 341 هزار مگاوات رسیده است.

تولید برق
کشورهای تولید کننده برق

پس از چین نیز کشورهای آمریکا (103 هزار مگاوات)، برزیل (100 هزار مگاوات) و کانادا (81 هزار مگاوات) در میان چهار کشور برتر دارای بیشترین ظرفیت نیروگاه​های برق​آبی قرار گرفته​اند.

میان کشورهای همسایه، ایران با بهره​برداری از 12 هزار مگاوات نیروگاه برق​آبی رتبه نوزدهم دنیا، ششم آسیا و دوم منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟