برای قربانیان روزهای گذشته امروز در کشور عزای عمومی اعلام شد

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 24180

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که به منظور گرامیداشت از قربانیان حملات تروریستی اخیر در کابل، امروز شنبه را در کشور ماتم ملی اعلام می کند. این در حالیست که چهارشنبه 10 جوزا در انفجار یک تانکر مملو از مواد منفجره بیش از 150 تن جان باخت و حدود 500 تن دیگر زخمی شد.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است که در این روز پرچم افغانستان در داخل کشور و تمامی نمایندگی های سیاسی خارج از کشور به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

در بیانیه ارگ از مردم خواسته شده که فردا با حضور در مساجد و برگزاری مجلس ختم قرآن در این ماه پرفضیلت رمضان، برای شادی روح قربانیان رویدادهای تروریستی و برقراری صلح در کشور به نیایش بپردازند.

در این بیانیه آمده است که «رهبران حکومت افغانستان، نمایندگان مجلس و اعضای دادگاه عالی همراه با مردم، شرکت فعال در این مراسم خواهند داشت.

پیشتر برخی از فعالان سیاسی از اعلام نشدن عزای عمومی در کشور به دلیل کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان در رویدادهای تروریستی از حکومت وحدت ملی انتقاد کرده بودند.

انفجار مرگبار روز چهارشنبه دهم جوزا در منطقه دیپلوماتیک پایتخت ۱۵۰ کشته و بیش از  500 زخمی برجا گذاشت و شماری از شهروندان نیز پس از برپایی تظاهرات اعتراض آمیز با شلیک گلوله کشته و زخمی شدند و به دنبال آن در جریان خاکسپاری یکی از قربانیان این تظاهرات نیز سه حمله انتحاری صورت گرفت که جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم جان باختند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟