برای تجلیل از شهدا؛ 4 شنبه رخصتی عمومی اعلام شد!

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 9283

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از تعطیلی سراسری افغانستان در روز چهارشنبه ۱۸ سنبله به مناسبت گرامیداشت روز شهید خبر داد.

شورای وزیران در بهمن ماه (دلو) سال ۱۳۹۰ روز چهارشنبه ۱۸ سنبله مصادف با ترور احمدشاه مسعود از رهبران جهادی کشور را روز شهید اعلام کرد.

احمدشاه مسعود در تاریخ ۱۸ سنبله ۱۳۸۰ بر اثر انفجار انتحاری ۲ تروریست مظنون به ارتباط با شبکه القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در منطقه «خواجه بهاءالدین» ولایت تخار ترور شد.

همه ساله از این روز در کشور گرامیداشت به عمل می آید و به این مناسبت تمامی ادارات دولتی و مؤسسات داخلی و خارجی تعطیل هستند.

چند روز پیش، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور برای گرامیداشت از روز شهید کمیسیونی را به ریاست «محمدخان»، معاون اول ریاست اجرایی تشکیل داد.

«عبدالخالق خان»، معاون وزارت دفاع، «ایوب سالنگی»، معاون امنیتی وزارت کشور، «ادیب فهیم»، معاون اداره امنیت ملی، «فیض الله ذکی»، مشاور رئیس جمهور، «سیدفاضل آقا حسین سانچارکی»، مشاور فرهنگی ریاست اجرایی، «سیده مژگان مصطفوی»، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ، «احمد ولی مسعود»، رئیس بنیاد احمد شاه مسعود و «محمد زرین انځور»، رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان اعضای این کمیسیون هستند.

در نخستین جلسه این کمیسیون به ادارات نظامی دستور داده شد که در هفته جاری تدابیر امنیتی در کابل را افزایش دهند و همچنین به سازمان ترافیک دستور داده شده که جلو ازدحام ترافیکی را در این هفته بگیرد.

این کمیسیون اعلام کرد: قرار است از روز ۱۸ سنبله (روز شهید) به شکل با شکوهی در کابل و سایر ولایات افغانستان تجلیل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟