برای اولین بار کنترل کنندگان افغان با هواپیماهای بدون سرنشین اسکن ایگل مواضع شورشیان در هلمند را شناسایی کردند

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35438

برای نخستین بار کنترل کنندگان ارتش افغانستان، توسط هواپیماهای بدون سرنشین اهدافی را در ولسوالی مارجه ولایت هلمند شناسایی و سپس بوسیله ی هواپیماهای سوپرتوکانو نیروی هوایی هدف قرار داده شد.

به گزارش مارین کورپس تایمز، نیروهای ارتش افغانستان در عملیات اخیر در ولسوالی مارجه ولایت هلمند برای شناسایی اهداف از هواپیماهای بدون سرنشین اسکن ایگل استفاده کردند و پس از آن نیز توسط هواپیماهای سوپرتوکانو این اهداف را هدف قرار دادند.

این نخستین باری بود که کنترل کنندگان افغان حملات هوایی را برای اهداف متحرک انجام می‌دادند.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت افغانستان اکنون بیشتر به کنترل کنندگان افغان وابسته است.

این در حالیست که پیش از این وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود که دو مرکز عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین در ولایت‌‌های هلمند و بلخ دارند و سه مرکز عملیاتی جدید برای هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای هوایی افغان در شرق، جنوب و غرب افغانستان ایجاد می شود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته بود مراکز جدید عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین در ولایت‌ ننگرهار، قندهار و هرات ایجاد می‌شود.

وی افزود نیروهای مورد نیاز برای مدیریت مراکز عملیاتی جدید هواپیماهای بدون سرنشین  پس از اتمام دوره آموزشی، در این سه ولایت آغاز به کار خواهند کرد.

این در حالی است که قبل از این وزارت دفاع آمریکا از تحویل پنج فروند هواپیمای بدون سرنشین به ارتش افغانستان در آینده خبر داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟