با 10 مرد ثروتمند جهان آشنا شوید

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 56216

مجله فوربز (Forbes) در تازه ترین تحقیقاتش، بیشتر از دو هزار ملیاردر را در سراسر جهان شناسایی کرده است که از آنجمله ۱۰ تن ثروتمند‌ترین آنها اینجا معرفی می‌شوند.

۱. جف بزوس، مدیر و موسس شرکت آموزن اولین شخص ثروتمند سال با سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر در رده اول ثرومندان جهان قرار گرفته است. وی اکنون ۱۶ درصد از سهام  شرکت آمازون  را در اختیار دارد. او این شرکت را در سال ۱۹۹۴ در گاراژ خانه اش تاسیس کرده بود ولی اکنون داری ۱۳۱ میلیارد دالر سرمایه میباشد. بزوس همچنین مالک شرکت بلو اوریجین است و تلاش می‌کند تا راه‌هایی را برای اعزام انسان‌ها به فضا پیدا کند. وی در سال ۲۰۱۳ نیز واشنگتن پست را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دالر خریداری کرد.

۲. بیل گیتس، مالک اولی و موسس مایکروسافت میباشد وی بیشترین  سهام مایکروسافت را فروخته و فعلا تنها یک در صد  سهام مایکروسافت در اختیارش است. سرمایه وی اکنون به ۹۶.۵ میلیارد دالر میرسد. بیل گیتس همراه همسرش ملیندا، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را به عنوان بزرگترین بنیاد خیریه جهان در زمینه بهبود بهداشت جهانی و نجات جان انسان‌ها اداره می‌کند.

۳. وارن بافت، شخصیکه در رده سوم سرمایه دارترین افراد جهان قرار گرفته است، در حال حاضر صاحب ۶۰ شرکت میباشد و سرمایه‌ی وی۸۲.۵ میلیارد دالر میرسد. او در سن ۱۱ سالگی اولین سهام خود را خریداری کرد. بافت تا اکنون ۳۲ میلیارد دالر خود را در امور خیریه وقف کرده است.

۴. برنارد آرنالت،  شخصیکه در رده چهارمین سرمایه دار جهان قرار گرفته او مالک ۷۰ برند مشهور مانند لویی، ویتون و سفورا است. او توانست ثروتش را در مدت یک سال ۳۰.۵ میلیار دالر افزایش دهد و اکنون سرمایه وی به ۷۶ میلیارد دالر می‌رسد. برنارد آرنو برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، موفق شد لقب ثروتمندترین مرد اروپا را کسب کند.

۵. کارلوس اسلیم هلو، وی سرمایه دار ترین فرد مکزیک به حساب می آید. او مالک بزرگترین کمپنی مبایل در منطقه امریکایی جنوبی است . کارلوس ۱۷ درصد از سهام نیویورک تایمز را در اختیار دارد و فعلا مالک ۶۴ میلیارد دالر سرمای دارد.

۶. آمانسیو اورتیگا، یکی از ثروتمندترین مردان اروپا است. وی مالک برند زارا است که با همسرش یکجا در سال ۱۹۷۵ ایجاد کرده بود. اورتیگا ۶۲.۷ میلیارد دالر ثروت دارد. او ۶۰ درصد از سهام هلدینگ ایندیتکس با حدود ۷۵،۰۰۰ لباس‌فروشی درکلیه جهان و برندهایی چون ماسیمو دوتی و پول اند بیر را در اختیار دارد. اورتگا همچنین در بخش املاک شهرهای بزرگ دنیا مانند مادرید، بارسلونا، شیکاگو، میامی، نیویورک و لندن نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

۷. لاری الیسون، مالک شرکت اوراکل است. پس از گذشت ۴۱ سال از تاسیس این شرکت، اکنون ثروت وی به ۶۲.۵ میلیارد دالر می‌رسد.

۸. مارک زاکربرگ، وی در ۱۹ سالگی در سال ۲۰۰۴ میلادی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فسیبوک را تاسیس کرد. بخاطر کاهش آمدن ارزش سهام فیسبوک در این  اواخر، سرمایه وی به مقدار ۶۲.۳ میلیارد دالر کاهش پیدا کرده است. مارک و و همسرش متعهد شدند تا ختم زندگی شان ۹۹ درصد از سهام فیسبوک را واگذار کنند. او فعلاً مالک ۱۵٪ سهام فیسبک است.

۹. مایکل بلومبرگ کارآفرین و سیاستمدار آمریکایی است. بلومبرگ مؤسس و مدیر عامل شرکت بلومبرگ است. بلومبرگ به عنوان یک تاجر مشهور دنیا نیز شناخته شده است. او اکنون ۷۴ سال دارد و با سرمایه ۵۵.۵ ملیارد دالر، یکی از ثروتمندترین افراد جهان حساب می‌شود.

۱۰. لری پیج کارآفرین و دانشمند آمریکایی است که در سال ۱۹۹۸ همراه با همکارش سرگی برین با هدف بهبود در زندگی روزمره مردم، شرکت گوگل را تاسیس کرد. امروز گوگل به یک بخش ضروری از زندگی روزمره میلیون ها نفر تبدیل شده است و محصولات و خدمات اینترنتی زیادی را ارائه می دهد. او ۵۰،۸ ملیارد دالر سرمایه دارد.

هر یک از این افراد برای رسیدن به این موفقیت‌ها تلاش های زیادی کرده و شکست های زیادی را هم در این راه تجربه کرده اند. اما این افراد شکست را پایان کار نمی دانستند بلکه نشانه ای برای پیدا کردن راه بهتر برای کسب و کار خود یافته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟