با وجود گفتگوها میان مقامات افغان و پاکستانی گذرگاه مرزی چمن همچنان مسدود است

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15076

بعد از مسدود شدن گذرگاه مرزی چمن در اسپین بولدک، مقامات امنیتی دو کشور برای بازگشایی این مرز گفتگوهایی را انجام که این گفتگوها بی نتیجه به پایان رسید و این منطقه مرزی همچنان مسدود است.

گزارش ها می رساند، طرفین مورد مناقشه در مورد گشودن دروازۀ دوستی گفتگوهایی کردند ولی این دروازه هنوز هم بروی عابرین و کامیون های تجار بسته است.

در این گفتگوها، مقامات نظامی دو کشور که دگروال محمد علی از جانب افغانستان و دگروال جهانزیب مذاکراتی انجام دادند، اما این مذاکرات بی نتیجه پایان یافت.

به گفتۀ مقامات، در نتیجۀ مسدود شدن گذرگاه مرزی چمن که بنام گذرگاه دوستی نیز یاد می شود؛ اموال و کالاهای تجارتی بسیاری از تاجران افغانستان راکد مانده است که ضررهای زیادی را بر این تاجران وارد کرده است.

این گذرگاه پس از آنکه شهروندان افغانستانی در منطقه «اسپین بولدک» به مناسبت نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان دست به اعتراض زدند و پرچم پاکستان را در گذرگاه مرزی چمن به آتش کشیدند، از سوی مسئولین پاکستانی بروی مسافران و کامیون های حمل بار بسته شد.

گزارش ها می رساند، ده ها موتر حامل مواد غذایی و فاسد شدنی هم اکنون پشت این دروازه مرزی منتظر باز شدن مرز است و بسیاری از این مواد غذایی تاجران در حال فاسد شدن است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟