با رای یک دادگاه در سوئدن، احتمال دریافت اقامت این کشور برای کودکان پناهجو بیشتر می شود

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20039

در پی رای دادگاه عالی مهاجرت کشور سوئدن مبنی بر عدم بازگشت یک کودک پناهجوی تنها به افغانستان، احتمال قبولی کودکانی که از شرایط مشابه برخوردارند برای دریافت اقامت سوئدن بیشتر می‌شود.

این کودک پناهجوی تنها پیش از ورود به سوئدن سال‌های زیادی از زندگی خود را در ایران سپری کرده است و در حال حاضر در افغانستان از حمایت خانواده یا قوم و خویش برخوردار نیست. به همین دلیل دادگاه حمایت از او را ضروری دانسته و اعلام کرده که او از اجازه ماندن در سوئدن برخوردار است.

به گزارش رادیو سوئدن؛ بهارک وزیری فعال مدنی حمایت از مهاجرین می گوید؛ این حکم دادگاه می‌تواند در دادگاه‌های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد و کودکان پناهجوی تنهایی که از شرایط مشابه برخوردارند با استناد به این حکم، خواستار تجدیدنظر در اجازه اقامت خود شوند.

علی یکی از این کودکان پناهجوی تنهاست که از اداره مهاجرت جواب منفی گرفته و مجبور است به افغانستان برگردد. او از ده سالگی در ایران زندگی و کار کرده و خانواده او در حال حاضر در ایران به سر می‌برند . او گفته است که در افغانستان خانواده یا قوم و خویش نزدیک ندارد و در صورت بازگردانده شدن مجبور است در خیابان سر کند.

این کودک پناهجوی تنها همچنین تاکید می‌کند که نمی‌تواند از افغانستان به ایران برگردد چون در ایران هم اجازه اقامت و کار و تحصیل ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟