با افتتاح پروژه سب استیشن برق، باشنده های ولایات پکتیا، لوگر و خوست صاحب برق شدند

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39013

اشرف غنی رئیس جمهور طی مراسم خاص، لین برق ۲۲۰ کیلوولت ارغندی- گردیز و سب استیشن ۲۲۰ کیلوولت گردیز را افتتاح کرد. با افتتاح این سب استیشن 40 هزار خانوار از نعمت برق بهره مند خواهند شد.

در مراسم افتتاح این پروژه که امان الله غالب رئیس شرکت برشنا نیز حضور داشت، رئیس جمهور غنی بر تعهد بیشتر برق رسانی و انکشاف متوازن به همه ولایت های افغانستان تاکید کرد.

گفته می شود، ظرفيت عمومی این لين ٣٠٠ مگاوات می باشد و در حال حاضر ٣٢ مگاوات برق را به سب استیشن گردیز انتقال می دهد که در نتیجه آن ۴۰هزار خانواده در ولایت های پکتیا، لوگر و خوست از روشنایی برق مستفید خواهند گردید.

این پروژه در ۲۹ حوت ۱۳۹۶ جهت چک و کنترل تخنیک آن، به بهره برداری سپرده شده بود، امروز به گونه رسمی با حضور داشت اشرف غنی افتتاح شد.

این سبستیشن حدود بیشتر از ۴۰ هزار منازل رهایشی، تاسیسات عام المنفعه، ساحات تجارتی و صنعتی را با برق با کیفیت وصل می نماید و در آینده امکانات توسعه را نیز با خود میداشته باشد.

مسئولان برشنا می گویند؛ شبکه توزیعی دیگری برای ۱۸۰۰۰ مشترک جدید نیز به کمک مالی بانک انکشاف آسیایی تحت کار بوده و تا اواخر سال ۲۰۱۹ تکمیل و عملآ به بهره برداری سپرده خواهد شد.

رئیس جمهور اشرف غنی امروز صبح برای افتتاح چندین پروژه عازم ولایت پکتیا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟