بانوی افغان خطاب به کرزی: تو یک دلقک هستی

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31438

یک بانوی افغان در بریتانیا در جریان گفتمانی در لندن، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین را به باد انتقاد گرفت و او را یک دلقک خطاب کرد.

در جریان یک گفتمان روز گذشته (سه‌شنبه 3 آکتوبر 2017) در نهاد پژوهشی رایل انستیتوتشن لندن یک زن افغان به اسم “آرزو نوبهار”، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان را حامی “تروریسم” خطاب کرد.

این زن افغان، سیاست‌های رییس‌جمهور پیشین به ویژه برادر خطاب کردن وی به طالبان را سخت به باد انتقاد می گیرد.

بر بنیاد ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان منتشر شده، این زن می‌گوید: “طالبان که برادران حامد کرزی هستند همه روزه انسان‌های بی‌گناه را در افغانستان قتل عام می‌کند و شما آمدی با امریکا همدردی نشان می‌دهی، شما حامیان اصلی طالب و تروریسم هستی”.

وی با نشان دادن یک بطری پر از خون مصنوعی می‌گوید: ” تمثیل کردن را بس کن، این خون جوانان افغان است که در دفاع از وطن در مقابل برادران تو ریختاندند، افغانستان گدا نیست که تو برایش گدایی می‌کنی”.

وی در ادامه به “زلمی خلیلزاد”، سفیر پیشین افغانستان در امریکا که در این گفتمان اشتراک کرده بود گفت: “شما هم در صفحه 41 کتاب خود به نوعی از طالبان حمایت کردی و شما حامیان طالبان در افغانستان هستین”.

حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان، روز دوشنبه 2 آکتوبر 2017، برای اشتراک در این نشست که در لندن برگزار شده بود سفر کرد.

کرزی در این نشست با انتقاد از ماموریت نظامی واشنگتن در افغانستان گفته است که پناه‌گاه‌های امن هراس افگنان در بیرون از مرزهای افغانستان فعال است، اما امریکا جنگ را در روستا‌های افغانستان پیش می برد.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در سخنرانی از راهبرد تازه  واشنگتن در باره افغانستان و جنوب آسیا انتقاد کرده و گفته است که امریکا در این راهبرد بایستی به صلح تمرکز می کرد نه جنگ.

کرزی با انتقاد از ماموریت نظامی واشنگتن در افغانستان گفته است که پناه‌گاه‌های امن هراس افگنان در بیرون از مرزهای افغانستان فعال استند، اما امریکا جنگ را در روستا‌های افغانستان پیش می برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟