باشندگان دو شهرک در سوریه بعد از سال ها محاصره، منطقه خود را ترک کردند

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 45237

به موجب یک توافق بین شورشیان سوری و حکومت سوریه، هزاران تن از باشندگان دو شهرک بعد سال ها محاصره، منطقه خود را ترک کردند.

به گزارش رسانه های سوری، به موجب توافقی که اجازه خروج هزاران ساکن دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا بعد از سال‌ها ماندن در محاصره شورشیان را می‌دهد، بس‌ها انتقال نیروهای شبه نظامی و غیرنظامی از این دو شهرک تحت محاصره شورشیان در حومه ادلب را در ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه) تکمیل کردند.

تلویزیون الاخباریه سوریه نیز از پایان عملیات خروج ساکنان دو شهرک مذکور در حومه ادلب به سمت حلب خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز از خروج بس‌ها از الفوعه و کفریا در حالی که ساکنان این دو شهرک در آنها بودند، خبر داد. بس‌ها ساکنان کفریا و الفوعه را از منطقه تفتناز در حومه شمال شرقی ادلب خارج کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان، در این باره گزارش داد، خروج اتوبوس‌ها همزمان با اجرای بندهای توافق بین روسیه و ترکیه است که شرط کرده‌اند، خروج ساکنان الفوعه و کفریا و آزادی بقیه ربوده‌شدگان شهرک علوی نشین اشتبرق در مقابل تضمین روسیه به عدم حمله نظامی ارتش سوریه در ادلب و آزادی صدها زندانی شورشی و اجرای دیگر بندهای مورد توافق دو طرف باشد.

تعداد ساکنان باقی مانده الفوعه و کفریا ۷۰۰۰ نظامی و غیرنظامی تخمین زده شده و آنها ابتدا به حلب رفته و از آنجا هر کجا که بخواهند منتقل خواهند شد.

در این راستا منابع گفته‌اند، مهاجران کفریا و الفوعه به دو شهر سیده زینب و داریا در جنوب دمشق منتقل خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟