بازداشت گروه کودکانی که قرار بود انتحاری شوند

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26057

مقام‌های امنیتی غزنی از بازداشت 25 کودکی که برای فراگیری آموزش‌های هراس‌افگنی به پاکستان منتقل می‌شدند، خبر می‌دهند.

آنان می‌گویند، این 25 کودک، برای فراگیری آموزش‌های هراس‌افگنی و به ویژه چه‌گونه‌گی آموزش حمله‌های انتحاری به مرکز آموزش نظامی طالبان به نام «بای‌پاس» در شهر کویتۀ پاکستان منتقل می‌شدند که روز گذشته از شاهراه کابل-کندهار از مربوطات ولسوالی قره‌باغ-آبندۀ این ولایت بازداشت شده‌اند.

غلام‌مصطفا مایار، سرپرست فرماندهی پولیس غزنی در نشستی خبری در این ولایت می‌گوید، بیشتر این کودکان میان 7 تا 15 سال سن دارند و فرزندان فرماندهان کشته‌شدۀ پولیس محلی، نیروهای خیزش‌ مردمی و نزدیکان افرادی‌اند که در زدوخوردها اعضای خانوادهای‌شان را از دست داده‌اند.

به گفتۀ او، این کودکان توسط افراد نفوذی طالبان از روستاهای ولسوالی‌های اندر، واغظ و دهیک غزنی مجع‌آری شده و سوار بر دو موتر به سوی پاکستان در حرکت بودند. آقای مایار می‌گوید، 4 تن از افراد نفوذی طالبان به اتهام تشویق، جمع‌آوری‌ و انتقال این کودکان نیز بازداشت شده‌اند و زیر بازپرس قرار دارند.

به گفتۀ سرپرست فرماندهی  پولیس غزنی، به این کودکان داروهایی که حافظه و فهم‌ را مختل می‌سازد داده شده که توانایی تصمیم‌گیری را از آنان سلب می‌کند.

شماری از این کودکان که تا اندازه‌یی حال روحی‌شان خوب به نظر می‌رسد به سلام‌وطندار می‌گویند، برای خانوادهای‌شان گفته‌ شده که آنان برای فراگیری آموزش‌های دینی به مرکز آموزشی بای‌پاس در شهر کویتۀ پاکستان منتقل می‌شوند، اما شماری دیگرشان ادعا می‌کنند که یک دورۀ آموزش‌ حفظ قرآن ‌کریم را در این مرکز سپری کرده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته ‌اند.

مقام‌های امنیتی غزنی از باشنده‌گان این ولایت می‌خواهند تا برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های هراس‌افگنی و استفادۀ سوء از کودکان توسط گروه‌های هراس‌افگن با پولیس همکاری کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در بارۀ آموزش‌های هراس‌افگنی و حمله‌های انتحاری به کودکان از سوی گروه‌های هراس‌افگن در شماری از ولایت‌های دیگر  منتشر شده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟