بازتاب گسترده پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ ایران در رسانه های ترکیه

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 27364

پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر سیمرغ توسط ایران در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده ای داشت به طوری که اغلب رسانه های خبری این کشور، خبر این رویداد مهم را منعکس و منتشر کردند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سایت خبری خبر.7 ترکیه به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: ایران موشکی را امروز با موفقیت پرتاب کرد که می تواند ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.
به نوشته این رسانه، این موشک از پایگاه فضایی امام خمینی و با نام سیمرغ پرتاب شده و با پرتاب آزمایشی این موشک، فعالیت این پایگاه نیز آغاز شد.
به نوشته این رسانه، بر این اساس پرتابگر موشک فضایی سیمرغ ایران قادر است یک ماهواره 250 کیلوگرمی را در فاصله 500 کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.
روزنامه وطن ترکیه نیز در وبسایت خود نوشت: ایران با موفقیت موشک ماهواره بر سیمرغ را با توان انتقال ماهواره به مدار زمین آزمایش و پرتاب کرد.
روزنامه حریت نیز در وبسایت خود نوشت: ایران با پرتاب موشک ماهواره بر به مدار زمین، در مقابل جهان غرب رجزخوانی کرد و قدرت خود را به نمایش گذاشت.
این روزنامه همچنین نوشت: ایران چند سال پیش با پرتاب ماهواره کاوشگر 3 در روز بین المللی فضا قدرت خود را نشان داده بود و این اقدام دولت ایران در دوره ای که هنوز مساله هسته ای ایران حل نشده بود، موجب نگرانی کشورهای غربی شد.
این رسانه با انتشار گزارشی از سوابق موشکی و ساخت ماهواره در ایران نوشت: ایران همواره اعلام کرده که پرتاب این موشک ها و ماهواره ها با اهداف علمی انجام شده و تهدیدی علیه هیچ کس نیست.
به نوشته این رسانه، ایران اعلام کرده است که ماهواره جدید با اتکا به توان داخلی و توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.
به گزارش این رسانه، ایران اعزام نخستین فضانورد ایرانی به فضا تا سال 2020 را هدف گذاری کرده است.
سایت خبری تی.24 ترکیه نیز در این خصوص نوشت: ایران موشک ماهواره بر به فضا پرتاب کرد.
به نوشته این رسانه، موشک ایرانی قادر است یک ماهواره 250 کیلوگرمی را در مدار زمین و در ارتفاع 500 کیلومتری جو قرار دهد.
سایت خبری ترکیه آکتوال نیز در این باره نوشت: ایران موشک ماهواره بر به فضا پرتاب کرد.
این رسانه عکس ها و فیلم های متعددی مربوط به این رویداد را همراه خبر خود منتشر کرد.
وبسایت خبری روزنامه خبر.ترک نیز در گزارشی مفصل به تشریح سابقه فعالیت های ایران در زمینه پرتاب موشک و ماهواره به فضا پرداخت.
این وبسایت خبری نوشت: ایران با پرتاب این موشک در واقع توان خود را در پرتاب موشک های با برد بلند آزمایش کرده و قدرت خود را به نمایش گذاشت.
این رویداد علاوه بر خبرگزاری اخلاص و آناتولی، در سایت خبری کافه سیاست، وبسایت روزنامه جمهوریت، و وبسایت روزنامه ملیت ترکیه نیز منتشر شد.
‌به گزارش ایرنا، امروز پایگاه ملی فضایی امام خمینی(ره) با پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ به فضا، به طور رسمی افتتاح شد.
این پایگاه که نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، همه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره برها را به‌ عهده دارد.
‌پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در فاز نهایی قادر است همه نیازهای کشور در مدار پایین کره زمین را پوشش دهد.
ماهواره بر سیمرغ نیز قادر است ماهواره هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟