بابر فرهمند: ناامنی اخیر شمال به دلیل ترس از ایجاد ائتلاف نجات برای افغانستان بوجود آمده است

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29048

رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به نقل از جنرال دوستم گفته است که نا‌امنی‌های اخیر در شمال ناشی از ترسی است که به خاطر ایجاد شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان به وجود آمده است.

عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر معاون اول رییس جمهوری به نقل از معاون اول رئیس جمهور گفته است که توطئه‌ها علیه عطا محمد نور و سایر رهبران شورای عالی ایتلاف برای نجات افغانستان پذیرفتنی نیست.

فرهمند که از بازگشت جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور به کشور نیز سخن گفته، باز هم به نقل از جنرال دوستم تاکید کرده است که مردم با تمام قوت در مقابل طراحان چنین دسیسه‌ها ایستاد‌گی می‌کنند.

این اظهار نظر اقای فرهمند تنها یک روز پس از دستگیری  آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ در میدان هوایی این ولایت “از سوی افراد مسلح نزدیک به والی بلخ” که به بروز درگیری میان طرفداران وی و نیروهای والی بلخ منجر شد ابراز شده است.

آصف مهمند اخیرا فعالیت های گسترده ای را علیه عطا محمد نور آغاز کرده و اتهامات زیادی را به والی بلخ وارد می کرد.

به نظر می رسد آتچه که رئیس رفتر جنرال دوستم به نقل از معاون رئیس جمهور ابراز کرده ناظر به فعالیت های اصف مهمند علیه عطا محمد نور باشد.

معاون اول رئیس جمهور پس از ادعهای احمد ایشجی مبنی بر ازار و اذیت از سوی جنرال دوستم و محافظانش به شکل تبعید در ترکیه به سر می برد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟