بابر فرهمند: ارگ، جنرال دوستم را یک مزاحم می داند

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37803

عنایت بابر فرهنمد رئیس دفتر جنرال دوستم می گوید که ارگ ریاست جمهوری در تصمیم گیری های خویش هیچ نقشی برای جنرال دوستم در نظر نگرفته است، وی می گوید ارگ جنرال دوستم را به عنوان یک مزاحم در برنامه در برنامه های سلیقه ای اشان می داند.

دفتر معاونیت نخست ریاست جمهوری با انتقاد از حکومت می گوید که ارگ در هیچ گونه تصمیم گیری و مشورت دهی برای جنرال دوستم نقش و اجازه نداده و دفترش را یک جزیره جدا از حکومت ساخته است.

نزدیک به نه ماه می شود که جنرال دوستم در ترکیه به سر می برد، اما دروازه دفتر اش در کابل بسته است.

به گزارش آریانا نیوز؛ عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر معاونیت نخست ریاست جمهوری گفت: “از نظر صلاحیتی در تصمیم گیری ها نقش نداریم. مثل جزیره جدا از حکومت ساخته شدیم. هیچ گونه مشوره و مصلحت در هیچ موردی از طرف ارگ که حق مسلم معاونیت اول ریاست جمهوری است، با ما صورت نمی گیرد.”

آقای فرهمند اضافه کرد: “افراد کلیدی حکومت جنرال دوستم را نمی خواهند. او را به عنوان مزاحم در تعمیل برنامه های سلیقه یی شان می دانند و می خواهند هر چیزی که بخواهند در افغانستان عملی بسازند.”

جنرال دوستم در پی متهم شدن به آزار و اذیت جنسی، احمد ایشچی از افغانستان بیرون شد و کنون در تبعید به سر می برد؛ آنچه که تصمیم خلاف قانون اساسی کشور خوانده می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟