اینترسپت: حمله به بیمارستان قندوز؛ هشدار به روسیه بود

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10359

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام، پایگاه خبری آمریکایی اینترسپت (theintercept) در مقاله‌ای به قلم گلن گرینواد به بررسی مسایل پشت پرده حمله هوایی ارتش آمریکا به بیمارستان قندوز پرداخت.

وی در این مقاله معتقد است که توجه نکردن روسیه به هشدارهای کاخ سفید درباره عملیات در سوریه، باعث شد این حمله یک روز بعد از این هشدارها انجام شود.

گرینوالد با اشاره به پیام توییتری سامانتا پاورآمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه «ما به روسیه هشدار می‌دهیم حملات خود را علیه مردم سوریه! متوقف کند» نوشت: «وی همچنین بیانیه‌ای را از سوی آمریکا و چندین متحدش از جمله عربستان سعودی منتشر کرد که در آن اقدامات روسیه را باعث افزایش افراطی‌گری و رادیکالیسم در سوریه بیان کرد.»

«یک روز پس از این هشدار، آمریکا بر سر بیمارستانی که از سوی پزشکان بدون مرز اداره می‌شد بمب ریخت. مدیر اجرایی این سازمان اعلام کرده که طرف‌های درگیر چه در کابل و چه در واشنگتن از مختصات بیمارستان‌های پزشکان بدون مرز به روشنی آگاهی دارند.»

گرینوالد عذر بدتر از گناه ارتش آمریکا در افغانستان را اینگونه بیان می‌کند: «آنها گفتند که این حملات هوایی را برای این انجام دادند زیرا افرادی در حال تهدید کردن نیروهای امنیتی بودند و اذعان کردند که این حمله منجر به آسیب شدید ساختمان بیمارستان که در آن نزدیکی بود شد! اما با توجه به گزارش نیویرک تایمز طالبان قبول کرده بود که با سلاح به بیمارستان نزدیک نشوند.»

گرینوالد در ادامه نوشت: «این حمله تنها چند روز پس از حمله عربستان به یک جشن عروسی در یمن بود که بیش از ۱۳۰ نفر را به کام مرگ کشاند. بعد از چند روز بالاخره پاور این حمله را به رسمیت شناخت ولی بسیار عادی با ان برخورد کرد.»

پاور در توییت خود فقط به بیان کشته شدن افراد بیگناه در یمن بسنده کرد و اینکه برای حل این بحران به نظرسنجی و انتخابات نیاز است. در بیانیه منتشر شده در کنار این توییت، آمریکا از نقش داشتن در این حمله مبرا شده است. در حالی که وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با سی بی اس (CBS) گفته بود ما با همکاری متحدان خود اهدافمان را پیدا می‌کنیم.

چیزی که گرینوالد قصد گفتن آن را دارد این است که آمریکا تحت لوای جنگ و مبارزه با تروریسم، انسان‌های بیگناه را کشته و سعی در ثابت کردن رهبری و قدرت خود به دیگر بازیگران منطقه‌ای از جمله روسیه و ایران دارد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟