ایشچی: مجرم و جنایتکار اصلی دوستم است نه محافظانش

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17315

بعد از صدور حکم دادستانی کل مبنی بر بازداشت 9 محافظ جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، احمد ایشچی می گوید مجرم و جنایتکار اصلی شخص دوستم است و محافظان وی فقط شریک جرم است، ایشچی خواهان ممنوع الخروج شدن و به تعلیق در آمدن وطیفه معاون اول رئیس جمهور شده است.

احمد ایشچی، والی سابق جوزجان که جنرال دوستم را به تجاوز جنسی و بد رفتاری با خود متهم کرده، در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که مجرم و “جنایتکار” اصلی شخص عبدالرشید دوستم بوده و تا پایان روند قضایی و عدلی قضیه، باید وظیفۀ آقای دوستم به حیث معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به تعلیق درآمده و ممنوع الخروج قرار داده شود.

دادستانی کل افغانستان روز گذشته(سه شنبه) گفته بود که هیأت تحقیق در قضیۀ آقای ایشچی و جنرال دوستم، دستور توقیف ۹ نفر از نزدیکان به شمول محافظان معاون اول ریاست جمهوری را صادر کرده است.

آقای ایشچی میگوید که به کارکردگی نهاد های عدلی و قضایی افغانستان باورمند است اما گرفتاری محافظان جنرال دوستم، خواست اول او نیست.

ایشچی می گوید که ۹ نفر محافظ و یا هم نزدیکان آقای دوستم فقط شرکای جرمی اند و بس و خواست اول او گرفتاری جنرال دوستم و معلق کردن معاونیت اول وی می باشد.

این در حالیست که عنایت بابر فرهمند رئیس دفتر آقای دوستم گفته بود که نهادهای عدلی و قضایی افغانستان، صلاحیت بازپرسی از معاون اول ریاست جمهوری را ندارد و تحقیق و یا بازخواست از معاون رئیس جمهور خلاف قانون اساسی است.

اما جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل گفته است که در خصوص معاون اول ریاست جمهوری، آنان منتظرند تا شخص جنرال دوستم و یا نماینده قانونی وی برای تحقیق به دادستانی حاضر شود.

رسولی گفته است که اگر این کار صورت نگیرد هیأت تحقیق در باره خود آقای عبدالرشید دوستم نیز تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

قضیه احمد ایشچی و جنرال دوستم چند ماه قبل و بعد از آن مورد بحث رسانه ها قرار گرفت، که آقای ایشچی ادعا کرده بود که دوستم و محافظانش به وی تجاوز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟