ایشچی: در صورت عدم رسیدگی به پرونده اش از سوی محاکم داخلی به دادگاه بین المللی لاهه شکایت می کند

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17241

بعد از طولانی شدن روند بررسی پرونده شکایت احمد ایشچی والی سابق جوزجان از جنرال دوستم، اکنون آقای ایشچی از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی می کند و هشدار می دهد در صورت عدم رسیدگی به پرونده اش به دادگاه بین المللی لاهه مراجعه خواهد کرد.

احمد ایشچی، معاون پیشین جنبش ملی افغانستان هشدار می دهد که شک ها در مورد فراموش شدن پرونده اش از سوی حکومت بیشتر شده است.

نتایج بررسی های دادستانی کل از به دلیل اتهام های وارد شده بر جنرال دوستم از سوی احمد ایشچی هنوز هم در دفتر های نهاد های عدلی افغانستان به بیرون درز نکرده است.

آقای ایشچی هر چند ازبیشتر شدن شک ها در باره به فراموشی سپردن پرونده اش به شدت نگران است، می گوید به اعلام نتایج بررسی های دادستانی کل چشم دوخته است.

وی می گوید، مراحل قانونی تا امروز طی شده و دادستانی کل باید پس از این به اجرات قانونی دست بزند، وظیفۀ دوستم را به حالت تعلیق در آورده و او را باید ممنوع الخروج اعلام کند.”

پیش از این جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل گفته بود که آنان نامه‌هایی را به نشانی معاون اول رییس جمهور برای وضاحت بیشتر در مورد پروندۀ احمد ایشچی فرستاده‌اند و اگر آقای دوستم به این نامه‌ها پاسخ ندهد، «هیأت تحقیق پروندۀ آقای ایشچی، با معاون نخست رییس جمهور برخورد قانونی می‌کند.»

آقای ایشچی می گوید، “برای من هم همین سوال است که دولت نمی تواند یا هم زورش نمی رسد تا او را مورد بازپرس قرار دهد.”

رسیدگی به پروندۀ احمد ایشچی آزمون بزرگی برای نهادهای عدلی و قضایی افغانستان دانسته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟