ایران و روسیه؛ بعد از این به هر تجاوز آمریکا به خاک سوریه پاسخ محکمی خواهیم داد

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20649

مرکز فرماندهی عملیات مشترک در سوریه که روسیه و ایران و گروه‌های حامی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آن حضور دارند، در بیانیه مشترکی اعلام کرد از این پس به هر تجاوز آمریکا به سوریه پاسخ محکمی خواهد داده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بیانیه، یکشنبه 9 آپریل در واکنش به موشک باران پایگاه هوایی الشعیرات در ولایت حمص سوریه توسط آمریکا صادر شده است.

در بیانیه مرکز فرماندهی عمالیات مشترک آمده است: «حمله آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه، همه خطوط سرخ را نقض کرد».

در این بیانیه تاکید شده است: «از این پس به هر تجاوز پاسخ داده خواهد شد و میزان حمایت از اسد افزایش خواهد یافت».

در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمله به سوریه از خطوط قرمز عبور کرد. از هم اکنون ما به حمله هر کسی –از جمله آمریکا- به سوریه و تکرار عبور از این خط قرمز، واکنش نشان خواهیم داد.

این بیانیه می افزاید: آمریکا به خوبی می داند که ما توانایی واکنش به اقدامات نظامی این کشور را داریم. ما بدون توجه به هرگونه عکس العمل یا پیامد احتمالی، پاسخ نظامی چنین اقداماتی را خواهیم داد.

این بیانیه با تاکید بر خطای محاسباتی آمریکا، به بهای سنگینی که مردم سوریه برای پیروزی بر تروریستم پرداخته اند اشاره می کند.

متحدان سوریه، آنچه در “خان شیخون” رخ داد را اقدامی برنامه ریزی شده برای ایجاد بهانه جهت حمله به سوریه توصیف کرده اند.

در این بیانه ضمن بیان اینکه “کسانیکه از گروه های تروریستی حمایت می کنند حق ندارند خود را مدافع حقوق بشر معرفی کنند” از وقاحت آمریکا برای حمله به سوریه قبل از اعلام نتایج تحقیقات خان شیخون و بدون اجازه کشورهای عضو سازمان ملل ابراز تاسف شده است.

بامداد جمعه 7 آپریل، پایگاه هوایی الشعیرات، هدف 59 موشکی قرار گرفت که از دو ناوشکن آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه شلیک شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟