ایران: آمریکا از استقرار امنیت در افغانستان عاجز مانده و افکار مردم را منحرف می سازد

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 42486

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای حمایت ایران از طالبان در فراه می گوید که آمریکا از استقرار امنیت در افغانستان عاجز مانده و به همین دلیل افکار عمومی مردم افغانستان را از دلایل واقعی تداوم جنگ در کشور منحرف می سازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کسانی تلاش دارند با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از طالبان، افکار عمومی مردم افغانستان را از دلایل واقعی تداوم جنگ در این کشور منحرف سازند.

به گزارش رسانه های ایرانی، آقای قاسمی گفته است در پی حملات هفته گذشته طالبان در ولایت فراه، متاسفانه برخی در این کشور، همسایگان را متهم به حمایت از طالبان کرده اند و فرماندهان آمریکایی نیز که پس از سال ها حضور نظامی گسترده در افغانستان و ریختن خون هزاران نفر از مردم بی گناه اين كشور، از ایجاد و استقرار امنیت در این کشور عاجز مانده اند، تلاش دارند با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از طالبان، افکار عمومی مردم افغانستان را از دلایل واقعی تداوم جنگ در این کشور منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قریب به چهار دهه در کنار دولت و مردم کشور دوست و برادر افغانستان برای دفاع از حاکمیت و استقلال شان ایستاده است و اظهاراتی که در جهت رضایت بیگانگان و متجاوزان صورت می گیرد تناسبی با این روابط دوستانه ندارد. گفتگوهای دو دولت برای حل مسائل آبی از  مسيرهای دیپلماتیک در جریان است و ارتباط دادن این موضوع با مسائل داخلی افغانستان، هیچ مبنای منطقی، صحیح و عقلانی ندارد.

این در حالیست که پیش از این تعدادی از مقام های امنیتی و نظامیان خارجی ایران را متهم به حمایت از طالبان کرده بود.

روز گذشته نیز مجلس سنا در پی افزایش حملات گروهی طالبان بر مراکز ولسوالی‌ها و شهرها نیروهای امریکایی و ناتو را به عدم حمایت به موقع هوایی از نیروهای امنیتی افغان متهم کردند. مجلس سنا اعلام کرد که به این منظور پیمان امنیتی با امریکا و ناتو را بررسی می‌کند.

سناتوران روز گذشته گفتند که نیروهای خارجی از تمامی تحرکات طالبان آگاه اند؛ اما هیچگاهی حملات هوایی پیشگیرانه و به موقع را انجام نمی‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟