اگر ولسوالی جانی خیل زودتر آزاد نشود، ولسوالی های دیگر پکتیا هم سقوط خواهد کرد

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15237

معاون شورای ولایتی ولایت پکتیا از تعلل حکومت در بازپس گیری ولسوالی جانی خیل نگران است و می گوید که اگر حکومت سریع تر براى بازپس گيرى این ولسوالی اقدام نکند، شمارى از ولسوالى هاى ديگر نيز سقوط خواهند کرد.

ولسوالى جانى خيل ولايت پکتيا، روز گذشته از سوى شبه نظامیان طالب تصرف شد.

خبرگزاری پژواک در گفتگو با جنت خان منگل معاون شوراى ولايتى پکتيا، می نویسد این عضو شورای ولایتی پکتیا گفته است که حکومت بايد هرچه زودتر براى پسگيرى ولسوالى جانى خيل اقدام کند.

وی تاکيد کرد که بايد در پسگيرى ولسوالى مذکور، از نيروى هوايى کار گرفته شود.

منگل گفت: “باز پس گيرى ولسوالى، با درنظر داشت موقعيت جغرافيايى و مناطق کوهستانى، بدون کمک هوايى از سوى نيروهاى امنيتى، دور از امکان خواهد بود.”

او گفت که ولسوالى جانى خيل، براى طالبان مسلح از اهميت بالایی برخوردار است و از اين محل، ولسوالى هاى نزديک و ساير مناطق را نيز با تهديد جدى مواجه مى کند.

عبدالولی سهى معاون والى پکتيا گفت که مخالفين مسلح، هيچ وقت قادر نخواهند شد که اين ولسوالى را براى هميشه در تصرف داشته باشند.

ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان مسلح مى گويد که ولسوالى را کاملاً تصرف کرده، ده ها سرباز امنيتى را کشته و مجروح نموده و علاوه بر اين، سلاح ها و مهمات زيادى نيز به دست آورده اند.

قابل ذکر است که اين ولسوالى، از چند ماه گذشته بدينسو محاصره بود، قبل از اين هيئت هاى بلندرتبۀ امنيتى وزارت امور داخله و دفاع ملى نيز در مورد امنيت ولسوالى مذکور، به ولايت پکتيا سفرکرده بودند.

صدها باشندۀ ولايت بغلان که پسران شان در صفوف نيروهاى ملى در ولسوالى جانى خيل ايفاى وظيفه مي کردند و محاصره بودند، به هدف رهايى آنها تظاهرات انجام داده و شاهراه کابل -شمال را مسدود کرده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟