اگر دوربین گوشی شما تصاویر را تار و غیر شفاف میگیرد،این مطلب را بخوانید

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 55070

اگر دوربین شما هم مانند خیلی از افراد دیگر تصاویری می‌گیرد که تار هستند و جزئیات به خوبی مشاهده نمی‌شوند، نگران نباشید. این مشکل معمولاً یا به لنز دوربین اصلی، یا به لنز دوربین عقب و یا در بدترین حالت به هر دو آنها مربوط می‌شود.

این مشکل که اخیراً در گلکسی اس ۱۰ سامسونگ به وجود آمده و سبب شده نتوانیم آن طور که می‌خواهیم زوم کنیم، ما را بر آن داشت تا بررسی نماییم آیا گذشته نیز این اتفاق رخ داده یا خیر. با توجه به تجربیات مختلف، گویا فقط محصولات این کمپانی کره‌ای نیستند که با این معضل همراه هستند بلکه دیگر دستگاه‌ها نیز تا کنون به این مشکل برخورده‌اند.

اما پیش از اینکه راهکارهای خود را توضیح دهیم، باید این نکته را یادآور شویم که این مشکل نشان‌دهنده معضلی به مراتب بزرگتر است و همانطور که گفتیم فقط مختص گوشی شما نیست و امکان دارد برای هر شخص دیگری هم رخ دهد.

وحتماً برای اینکه مشکل تار شدن تصاویر در گوشی خود را حل کنید، در اینترنت جستجو کرده‌اید و بعضاً راهکارهایی مانند پاک کردن حافظه مخفی دوربین، ری‌استارت کردن نرم‌افزار دوربین، ری‌استارت کردن گوشی و . . . به چشمتان خورده است. بد نیست این را بدانید که مشکل به وجود آمده بیشتر سخت‌افزاری است و نه نرم‌افزاری. البته برای اینکه راهکارهای ارائه شده را انجام دهید اختیار تام دارید ولی چنان‌چه می‌خواهید مشکل را از ریشه حل کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 چگونگی حل کردن مشکل تار بودن دوربین گوشی

دوربین‌ها می‌توانند با تغییر فاصله میان لنز و سنسور، روی سوژه مدنظر عکاس فوکوس کنند. گوشی شما نیز تعدادی لنز کوچک دارد که عقب و جلو می‌شوند تا بتوانند روی آن چیزی که شما می‌خواهید فوکوس کنند. فکر نکنید که این کار بسیار سختی است زیرا تنها چیزی که باید بدانید این است که وقتی لنزها حرکت می‌کنند، فوکوس خواهند کرد ولی امکان دارد برخی اوقات در جای خود ثابت باقی بمانند.

پس از اینکه همه راهکارهای نرم‌افزاری گفته شده را انجام دادید، بد نیست این کار را نیز بکنید. اگر دوربین گوشی شما دارای تنظیمات دستی است، آن را فعال نمایید و به دنبال گزینه تنظیمات فوکوس دستی باشید. حالا سعی کنید در پنجره باز شده اسلایدر را جابه‌جا کنید و ببینید آیا تغییری به وجود می‌آید یا خیر. البته احتمال اینکه تغییر خاصی مشاهده نکنید بیشتر است ولی خب به عنوان یک راه‌حل احتمالی به هر حال این کار را هم انجام دادید.

حالا که تقریباً هر کاری که می‌توانستید را به انجام رساندید، به سراغ ساده‌ترین راهکار می‌رویم که در میان کاربران کارآمدترین گزینه بوده است. گوشی خود را بچرخانید و روی دوربین آن یک ضربه آرام بزنید. درست است، فقط کافی است روی دوربین جلو یا عقب، با انگشتتان یک ضربه بزنید. در اکثر اوقات، این راه‌حل سبب می‌شود لنز دوربین دوباره شرایط عادی خود را پیدا کند. اگر اتفاق خاصی نیفتاد، کمی آن را بلرزانید و دوربینش را به کف دست بزنید.

چه چیزی باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود؟

رخ دادن چنین مشکلی دلایل مختلفی دارد ولی همان‌طور که گفتیم، این اتفاق تنها یک بار می‌افتد. به علاوه، معضل به وجود آمده ممکن است حاصل مشکل فیزیکی درون دستگاهی باشد.

همچنین، اگر به تازگی گوشی‌تان داخل آب افتاده بد نیست ببینید آیا به خاطر این اتفاق چنین مشکلی به وقوع پیوسته یا خیر.

راهکاری که ارائه کردیم، برای اکثر افراد نتیجه‌بخش بوده ولی چنان‌چه مشکل شما همچنان پابرجاست، پیشنهاد ما این است که گوشی را به تعمیرکار مجاز نشان دهید تا بتواند مشکل را حل کند.

تکفارس

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟