اگر این حادثه تکرار شود، جنگ طالبان را برحق می دانیم

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30353

یک عضو مجلس نمایندگان در واکنش به اوراق تبلیغاتی نظامیان آمریکایی در پروان، گفته است که اگر این حرکت نظامیان آمریکایی تکرار شود ما باز هم راه جهاد را در پیش می گیریم و جهاد طالبان را برحق می دانیم.

حاجى الله گل “مجاهد”نماينده مردم  کابل در پارلمان در واكنش به پخش اوراق توهين آميز نیروهای آمریکایی در پروان گفته است “اگر این واقعه تکرار شد، باز همان راکت و پیکا در شانۀ ماست، در مقابل شان ايستاده و جنگ طالبان را برحق می‎ دانیم.”

این عضو مجلس نمایندگان روز گذشته در واکنش به اوراق تبلیغاتی نیروهای آمریکایی که هفته گذشته از طریق هوایی به قسمت هایی از ولایت پروان انداخته شده بود، این اظهارات را بیان کرده است.

در همین حال مجلس نمایندگان با صدور اعلامیه‌ای واکنش تندی نسبت به نشر برگه‌های تبلیغاتی توهین آمیز نیروهای امریکایی به دین اسلام، نشان داد.

در اعلامیه مجلس آمده است: “توهین به ارزش‌های دینی تجاوز آشکار به عقیده مردم مسلمان افغانستان و همه مسلمانان جهان است؛ پخش و نشر اوراق تبلیغاتی توهین آمیز بی‌حرمتی به دین اسلام است و باعث تخریش اذهان مردم افغانستان شده است”.

مجلس نمایندگان در این اعلامیه نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را به بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی مردم افغانستان متهم کرده و آن را به شدت محکوم کرده است.

نظامیان امریکایی هفته گذشته، برگه‌های تبلیغاتی توهین آمیزی را از هوا در برخی نقاط ولایت پروان پرتاب کردند. در این برگه تبلیغاتی، شیری دیده می‌شود که به دنبال یک سگ سفید است و پرچم گروه طالبان که روی آن کلمه طیبه ” لا اله الا الله محمد رسول الله ” نوشته شده روی این سگ قرار داده شده است.

نظامیان امریکا پس از نشر این برگه‌های تبلغیاتی توهین آمیز از مردم افغانستان معذرت خواهی نیز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟