اوچقون: رئیس جدید شورای عالی صلح باید مورد تایید طرف های درگیر در جنگ افغانستان باشد

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17530

عبدالخبیر اوچقون عضو شورای عالی صلح، اعلام کرد که انتخاب رئیس جدید این شورا از اختیارات ریاست جمهوری این کشور است اما باید فردی مورد تایید دولت حکومت وحدت ملی و مخالفان آن باشد.

عبدالخبیر اوچقون عضو شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که انتخاب رئیس جدید از اختیارات ریاست جمهوری این کشور است. رئیس جدید شورای عالی صلح باید مورد قبول طرف‌های درگیر در جنگ باشد.

وی تاکید کرد که رئیس جدید شورای عالی صلح افغانستان باید مورد تایید دولت و مخالفان باشد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهور گفته که بزودی، پس از نهایی شدن رایزنی‌ها، رئیس جدید شورای عالی صلح انتخاب خواهد شد.

اوچقون اظهارداشت که رئیس جدید شورای عالی صلح باید پل ارتباطی میان حکومت و مخالفان باشد تا بتواند به پیشبرد گفت‌وگوهای صلح کمک کند.

وی تاکید کرد که افغانستان بیش از هر زمان دیگری به ادامه یافتن گفت‌وگوهای صلح نیاز دارد.

شورای عالی صلح افغانستان سال 1389 توسط حامد کرزی رئیس جمهور وقت ایجاد شد تا مذاکرات صلح با گروه‌های مخالف را عملی کند.

روزهای گذشته بعضی از رسانه از تلاش سفارت انگلیس در کابل و اشرف‌غنی رئیس‌جمهور  برای انتساب «حامد گیلانی» پسر سید احمد گیلانی به عنوان رئیس جدید شورای عالی صلح این کشور خبر داده بود.

این در حالی است که رهبران ائتلاف شمال، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت و عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان بر سر انتساب حامدگیلانی به عنوان رئیس شورای عالی صلح با رئیس‌جمهور افغانستان مخالفت کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟