اولین ایستگاه رادیویی داعش در ننگرهار راه اندازی شد

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 11808

گروه تروریستی داعش به تازگی یک ایستگاه رادیویی به نام «صدای خلافت» در ولایت ننگرهار راه اندازی کرده است که در آن به تبلیغات خود و جذب نیرو می پردازد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رها، برخی اعضای شورای ولایتی و نمایندگان ننگرهار در پارلمان به همراه برخی باشندگان این ولایت امروز چهارشنبه گفتند که این ایستگاه رادیویی در شهر جلال آباد مرکز این ولایت و برخی ولسوالی های آن پخش می گردد.

گفته می شود این ایستگاه رادیویی پیام های ضد دولتی دارد و از جوانان این ولایت می خواهد تا به این گروه بپیوندند.

نصیر کماول یک عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت “واضح است که گروه تروریستی داعش ایستگاه رادیویی متعلق به خودشان را دارد که بر روی باند FM90  قرار دارد و در آن به تبلیغات ضد دولتی می پردازد.”

فریدون خان مومند یک عضو مجلس نمایندگان نیز گفت “نشرات این ایستگاه رادیویی تاثیراتی منفی بر ما مسلمانان و جوانان به همراه دارد.”

مقامات کشور نیز با تایید این موضوع می گویند که این ایستگاه رادیویی بر روی فرکانس ۹۰FM قرار دارد اما موقعیت این ایستگاه نامعلوم است.

گفتنی است که شمار زیادی از ساکنان ولایت ننگرهار نیز می گویند که داعش ایستگاه رادیویی خود را راه اندازی کرده است که در آن مردم و جوانان را تشویق به مبارزه علیه دولت می کنند.

یکی از ساکنان این ولایت گفت “بیشتر نشرات این ایستگاه رادیویی مربوط به این می شود تا علیه دولت مبارزه کنیم.”

یکی دیگر از ساکنان ولایت ننگرهار می گوید که دولت باید نشرات این رادیو را متوقف کند زیرا تاثیرات بدی بر روی جوانان دارد.

همچنین یکی دیگر از باشندگان می گوید “گروه تروریستی داعش بیشتر از جوانان می خواهد تا به این گروه بپیوندند و همچنین بیشتر سراغ بیکاران می رود.”

این در حالی است که ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار اظهار بی اطلاعی می کند، اما عطاالله کوغیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که تلاشها برای از آنتن بیرون کردن این ایستگاه رادیویی آغاز شده است.

. اورنگ صمیم رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفت “ما از نشرات این ایستگاه رادیویی که از مناطق ناامن نشرات دارد بی اطلاع هستیم.”

در همین حال عطاالله کوغیانی می گوید “این ایستگاه رادیویی نشرات خود را از آنطرف مرزها دارد و گفتگوهایی را نیز داشته ایم تا بتوانیم نشرات این رادیو را قطع کنیم.”

وی اما اشاره نکرد که این گفتگوها با چه اشخاصی صورت گرفته است.

گفتنی است که فرماندهان ارشد آمریکایی و ناتو نیز روز گذشته سه شنبه از افزایش حامیان داعش در کشور هشدار داده بودند.

جنرال جان کمپبل فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در گفتگو با آسوشیتد پرس گفت که مطمئن است جنگجویان داعش از عراق و سوریه به دیگر جنگجویان این گروه در افغانستان ملحق شده اند و در تلاشند تا یک پایگاه منطقه ای برای خود در ولایت ننگرهار ایجاد کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟