اولتیماتوم 48 ساعته اتاق تجارت و صنایع افغانستان به دولت

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9505

درپی ربوده شدن یک فعال اقتصادی توسط نیروهای مسلح، تجار کابل در تجمعی اعتراض آمیز به دولت وحدت ملی 48 ساعت فرصت دادند تا نسبت به خواسته های امنیتی آنها ترتیب اثر دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در در این اجتماع در شهر کابل گفت اگر حکومت تدابیر امنیتی را برای مصونیت تاجران روی دست نگیرد؛ آنان فعالیت های خود را متوقف خواهند کرد.

آقای الکوزی تصریح نمود: ” ما به حیث اتباع افغانستان مربوط به بخش خصوصی متضرر هستیم؛ چیزی که برای ما بسیار مهم است و ما را متضرر می سازد کسانی که در خود نظام است با استفاده از اسلحه دولتی و با استفاده از امکانات دولتی و قوای امنیتی ما را تهدید میکنند، اگر همین نفر ما پیدا نشود؛ ما یک بوجی آرد را به کابل نمی آوریم. ”

این گفته ها در حالی مطرح می شود که به تازگی یک تاجر افغانی در ولسوالی بگرام ولایت کابل از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده است.  شاهدان می گویند این اختطاف از سوی افراد مسلح که یونیفورم نیروهای امنیتی را بر تن داشتند، انجام شده است.

تاجران می گویند: در وضعیت دشوار افغانستان دست از فعالیت بر نداشته اند و سرمایه های شان را از این کشور به بیرون انتقال نداده اند.

همایون رییس اتحادیه واردکنندگان مواد خوراکی هشدار می دهد که اگر در ۴۸ ساعت تاجر ربوده شده رها نشود؛ فروش مواد خوراکه در کابل و سایر ولایات را متوقف خواهند ساخت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟