اوضاع وخیم انسانی در 4 شهر شیعه نشین سوریه

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1تیتر 2
  • شناسه مطلب: 11968

درحالی که حملات خمپاره ای و موشکی به شهرهای نبل، الزهراء، الفوعه و کفریا در سوریه توسط تروریست ها ادامه دارد، مشکلات و کمبود دارو و غذا این دو شهر را در معرض فاجعه انسانی قرارداده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، اهالی مناطق تحت محاصره نبل و الزهراء در ریف ادلب که با شدت یافتن فصل سرما، با مشکلات زیادی از قبیل کمبود دارو، غذا و سوخت روبرو هستند، با حملات خمپاره ای و موشکی تروریست ها نیز دست و پنجه نرم می کنند.

درتازه ترین مورد گروههای مسلح دیروز(جمعه) با خمپاره دو شهر مذکور را در شرایطی که دانش آموزان مدارس در حال برگزاری امتحانات بودند، مورد حمله موشکی و خمپاره ای قراردادند.

این حمله به زخمی شدن شماری از شهروندان شد و به مدارس و منازل مردم خسارت های شدیدی وارد کرد.

این دو شهر با حدود 70 هزار نفر از سه سال و نیم پیش در معرض محاصره شدید تروریست ها قراردارند، ساکنان آن از نبود دارو، آب رنج می برند و تهیه تکه نانی برای سیر کردن کودکان برای خانواده ها مشقت فراوان دارد.

وضعیت  دو شهر محاصره شده الفوعه و کفریا در استان ادلب واقع در شمال سوریه هم با دو نبل و الزهراء تفاوت ندارد. تروریست ها طی دو سال محاصره هزاران موشک و خمپاره بر این دو شهر ریخته اند که منجر به بروز فاجعه انسانی در حق 40 هزارشهروند و کشته شدن  بیش از 1700 نفر از آنان که بیشترشان کودکان زنان و افراد سالخورده بودند شده است.

این حملات همچنین تخریب گسترده منازل ، تاسیسات عمومی و دولتی و مدارس را به دنبال داشته است.

شهرهای نبل و الزهراء به ویژه پس از اقدام تروریست ها در بستن راههای منتهی به این دو شهر و سوزاندن محصولات کشاورزی که مردم ازآنان قوت روزانه اشان را تهیه می کردند ، با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی، سوخت و وسائل گرمایشی مواجه هستند.

طی دو سال محاصره این چهار شهر تنها یک بار امکان ارسال کمک برای ساکنان آن فراهم شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟