اوضاع امنیتی کشور، پارلمان را بهم ریخت

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 9553
پارلمان

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، صبح امروز پارلمان شاهد اعتراض‌های نمایندگان مردم در واکنش به اوضاع امنیتی کشور و بحران گروگانگیری‌های سریالی در مناطق مختلف بود.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان در این باره گفت: از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا موضوع امنیتی در این کشور را جدی بگیرد و به آن رسیدگی کند.

وی گفت: از «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر اعضای دیوان عالی کشور، اعضای کمیسیون اجرای قانون و وزیر دفاع حکومت وحدت ملی را برای کسب رأی اعتماد و یا رد صلاحیت به پارلمان این کشور معرفی کند.

برخی نمایندگان در پارلمان در واکنش به عدم اقدام نهادهای امنیتی کشور پیرامون گروگانگیری‌ها و آدم‌ربایی‌ها با برچسب زدن بر دهان خود و در دست گرفتن پلاکارت‌هایی با مضمون «حکومت باید آدم‌ربایان را دستگیر کند» اعتراض خود را در این مورد اعلام کردند.

اعضای پارلمان افغانستان از حکومت وحدت ملیو نهادهای امنیتی خواستند تا اقدامی جدی و اساسی را در مورد بحران آدم ربایی و گروگانگیری انجام دهند.

در ماه جاری شمسی گروگانگیری و آدم‌ربایی در افغانستان به بالاترین حد رسید، بطوری که تنها در شمال کشور چندین مورد از این حوادث بوقوع پیوست که دو مورد از آن تنها در مسیر ولایت سرپل و شهرستان شبرغان ولایت جوزجان روی داده است.

در یک مورد از آدم‌ربایی‌هایی که در شمال افغانستان رخ داد، گروگانگیران مسیر ولایت سرپل به ولایت مزارشریف، در منطقه «زارع» پس از ربودن مسافران آن‌ها را تیرباران کرده و به قتل رساندند.

این موضوع حتی دامن‌ نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی را نیز در ولایت‌های شمالی گرفته است و گروگان‌گیران تعدادی قاضی، نیروی پلیس و تعدادی از کارمندان بخش‌های مختلف را ربوده‌اند که تاکنون اطلاعی از وضعیت هیچ یک از آن‌ها در دست نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟