اوباما بعد از دوران ریاست جمهوری اش قصد دارد به استراحت بپردازد

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17079

باراک اوباما که دوران ریاست جمهوری اش به پایان رسیده است در آخرین مصاحبه دوران ریاست جمهوری اش با شبکه سی بی اس به سوالات جواب داده است، اوباما می گوید بعد از اتمام ریاستش در قصر سفید، قصد دارد کمی به استراحت بپردازد و شاید دوباره به تدریس در دانشگاه بپردازد.

باراک اوباما در آخرین مصاحبه با شبکه سی بی اس به سوالات فانتزی و چند سوال درباره مسائل بین‌المللی پاسخ داد.

وی درباره پایان دوران ریاست جمهوری خود گفت: خانواده من آماده ترک کاخ سفید هستند. همسرم میشل نیز چندان از مسائل حفاظتی و امنیتی خوشش نمی آید و مایل است این ترتیبات پایان یابد.

اوباما همچنین افزود: بعد از پایان ریاست جمهوری قصد دارم مقداری استراحت کنم و بعدش قصد دارم کمی به امر آموزش بپردازم چون من استاد دانشگاه بودم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازیها گفت: من فکر نمی‌کنم این مساله باعث گسیختگی روابط میان آمریکا و اسرائیل شده باشد.

اوباما در واکنش به ناراحتی بنیامین نتانیاهو از سیاستهای وی گفت: نتانیاهو در طول 8 سال ریاست جمهوری من چندین بار برافروخته شد. مثلا درباره توافق هسته‌ای با ایران و همچنین رویکرد ما در قبال شهرک سازی‌ها. اما بخشی از این مسائل جدید نبود و علیرغم همه این سرو صداها همکاریهای نظامی و اطلاعاتی ما و حمایت ما از اسرائیل ادامه دارد. ما از آنها از هر طریقی که تصور شود حمایت و دفاع کردیم. اما هم به نفع ما و هم به نفع اسرائیل است که اجازه دهیم درگیری بین اسرائیلیها و فلسطینی‌ها که هر روز هم بدتر می‌شود و زمان علیه آن است حل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟