انگلستان بر خلاف آمریکا، نظامیانش را در افغانستان افزایش نمی دهد

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29344

یک شبکه خبری اعلام کرده است که هر چند مقامات نظامی در انگلستان از استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان حمایت کرده است، اما این احتمال بسیار ضعیف است تا این کشور همانند آمریکا نیروهای نظامی اش را در افغانستان افزایش دهد.

شبکه خبری اسکای نیوز روز سه‌شنبه در گزارشی عنوان کرد که بعید به نظر می‌رسد در پی تصمیم کاخ سفید برای افزایش حضور نظامی در افغانستان، دولت انگلیس نیز چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

اسکای نیوز افزود: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برخلاف ادعای پیشین خود مبنی بر پایان جنگ 16 ساله افغانستان، از استراتژی جدیدش پرده برداشت و عنوان کرد که همچنان می‌خواهد طالبان را مهار کند، داعش و القاعده را هدف قرار دهد و از وقوع حملات تروریستی در آمریکا جلوگیری کند.

این شبکه خبری اضافه کرد: بااین‌حال، به‌رغم اینکه مایکل فالون (وزیر دفاع انگلیس) از تصمیم ترامپ استقبال کرد اما اشاره‌ای مبنی بر اقدامی مشابه از سوی لندن نکرد.

به گفته اسکای نیوز، مایکل فالون اظهار کرد: ما از تعهد ایالات‌متحده قدردانی می‌کنیم. من در گفت‌وگوی تلفنی با جیمز ماتیس توافق کردیم که به‌رغم چالش‌های موجود بایستی شرایط افغانستان را حفظ کنیم، دموکراسی در این کشور را گسترش دهیم و تهدید تروریسم علیه غرب را کاهش دهیم.

وی افزود: این به نفع همه ما است که افغانستان به مکانی امن تبدیل گردد و به همین خاطر در ماه جون گذشته حضور نظامی خود را افزایش دادیم.

اسکای نیوز عنوان کرد: این‌طور به نظر می‌رسد که لندن از سوی کاخ سفید درخواستی رسمی مبنی بر حمایت نظامی بیشتر از نیروهای آمریکایی در افغانستان دریافت نکرده است.

این شبکه خبری افزود: دونالد ترامپ درجریان تبلیغات انتخاباتی گفته بود که نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را خارج خواهد کرد؛ وی بااین‌حال طی اظهاراتی عنوان کرد که برخلاف ادعای خود در نظر دارد تا حضور نظامی کشورش در افغانستان را افزایش دهد.

اسکای نیوز گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد 4 هزار نیروی نظامی به افغانستان اعزام کند؛ این در حالی است که در حال حاضر 8 هزار و 400 نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟