انور الحق احدی: ریاست اجراییه بعد از 11 سنبله مشروعیت ندارد

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15168

انورالحق احدی رهبر جبهه نوین ملی افغانستان با اشاره به اختلافات اشرف غنی و عبدالله تاکید کرد که ریاست اجرایی دولت وحدت ملی پس از یازده سنبله سالجاری مشروعیت ندارد و برگزاری انتخابات بهترین راه حل بحران است.

انورالحق احدی رهبر جبهه نوین ملی افغانستان با تاکید بر عدم مشروعیت دولت کابل پس از یازده سنبله سالجاری گفت که تشکیل حکومت مشارکتی و برگزاری انتخابات بهترین راه حل بحران دولت کابل است.

وی افزود: حکومت وحدت ملی بر اساس توافقنامه‌ تا دو سال مشروعیت دارد و ریاست اجرایی نیز پس از یازدهم شهریور مشروعیت ندارد.

افق می نویسد حکومت وحدت ملی پس از جنجال‌های چند ماهه در مورد تقلب انتخاباتی با میانجی‌گری جان کری وزیر خارجه آمریکا تشکیل شد.

این توافقنامه در یازدهم سنبله سال 1393 توسط اشرف غنی و عبدالله به امضا رسید.

رهبر جبهه نوین ملی افغانستان اظهارداشت که کوچک شدن حوزه انتخاباتی در طرح قانون انتخابات مشکلات را حل نمی‌کند و دستور تقنینی در مورد انتخابات بدون توافق بر اصلاح نظام انتخاباتی نیز غیرمسوولانه است.

انورالحق احدی رئیس حزب افغان ملت و رهبر جبهه نوین ملی افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری سال 93 یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود و در دور دوم انتخابات از اشرف غنی اعلام حمایت کرد.

وی پس از تشکیل حکومت وحدت ملی با ائتلاف سیاسی جبهه نوین ملی افغانستان را متشکل از افراد حکومت کرزی و برخی از چهره‌های جهادی ایجاد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟