انورالحق احدی هم به ادامه کار حکومت وحدت ملی اعتراض کرد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14755

انور الحق احدی یکی از کسانی که اپوزیسیون حکومت وحدت ملی است می گوید دوسال مشروعیت این حکومت به پایان رسیده است و حکومت باید یک نشست مشورتی با سیاسیون کشور برگزار کند تا در مورد مشروعیت حکومت بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

جبهه ملی نوین افغانستان از اپوزسیون سیاسی حکومت می‌گوید که نظریات مختلف درمورد مشروعیت حکومت وحدت ملی پس از ۱۸ سنبله سال جاری وجود داشته و بیشتر مردم خواهان عدم ادامه آن هستند.

انوار الحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در کابل به گفت که به تکمیل شدن دو سال دورۀ کار حکومت وحدت ملی زمانی اندک باقی مانده و در این مدت فرا خواندن لویه جرگه ممکن نیست. حکومت باید جهت حل این مشکل نشست مشورتی را با سیاسون این کشور برگزار کند.

وی گفت: طبعاً تا ۱۸ سنبله نه انتخابات می‌شود نه هم لویه جرگه برگزار می‌گردد و به همان شکل که مشروعیت قانونی برایش گفته می‌شود نیز بدست نمی‌آید اگر حکومت یک نشست بزرگ سیاسون را دایر کند در آن مشکل مطرح شود ممکن به یک توافق برسیم تا این بحران مشروعیت را اگر صد درصد حل نکنیم حداقل بتوانیم مدیریت کنیم.

نزدیک به دو سال قبل زمانیکه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با تقلب گسترده روبرو شد، حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافقنامه سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله شکل گرفت و با میانجیگری جان کری وزیر خارجه امریکا حکومت وحدت ملی شکل گرفت.

در توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی که به تاریخ ۱۸ سنبله سال ۱۳۹۳ امضا شد آمده که این حکومت در مدت دو سال باید نظام انتخابات را اصلاح و لویه جرگه را به منظور تعدیل قانون اساسی فرا خواند.

جبهه ملی نوین افغانستان می‌گوید که حکومت در مدت نزدیک به دو سال نتوانست وعده‌هایش را در این زمینه عملی کند.

در این حال ریاست جمهوری می‌گوید، دوره کاری حکومت فعلی مطابق ماده ۶۱ قانون اساسی روشن بوده و تلاش‌ها برای عملی کردن تمامی تعهدات اش ادامه دارد.

این انتقادات در حالی از حکومت مطرح می شود که پیش از این نیز سیاستمداران مطرحی چون حامد کرزی، محمد عمر داودزی، عطا محمد نور و تعداد دیگر از این سیاستمداران از ادامه کار حکومت وحدت ملی انتقاد کرده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟