انفجار در هرات بیش از 25 کشته و زخمی برجای گذاشت

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24004

در نتیجه انفجار در نزدیکی دروازه شمالی مسجد جامع هرات هشت غیر نظامی کشته شده و بیش از بیست تن دیگر زخمی شدند. گفته می شود این بمب در یک در یک وسیله در نزدیک دروازه مسجد جاسازی شده بوده است.

مقامات امنیتی می‌گویند این حادثه حدود ساعت سه بعد از ظهر در نزدیکی دروازه شمالی مسجد جامع بزرگ شهر هرات صورت گرفته‌است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفته که انفجار عصر امروز در مقابل درب ورودی مسجد جامع بزرگ شهر هرات زمانی به وقوع پیوست که نمازگزاران وفاتحه داران درحال خروج ازمسجد بودند .

تا کنون نوعیت انفجار مشخص نشده است، اما شاهدان عینی در محل می گویند که انفجار ناشی از مواد کارگذاری شده در یک موترسایکل سه چرخ بوده است.

به گفتۀ شاهدان، انفجار در پارکینگ وسایط در مقابل درب ورودی مسجد جامع شهر هرات اتفاق افتادهکه در نتیجۀ آن افراد زیادی کشته و زخمی شدند.

رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات می گوید تا کنون هفت کشته و ۱۵ زخمی به این مرکز صحی انتقال داده شده است.

آقای شیرزی می‌گوید که در بین زخمیان چند زن و کودک نیز شامل است و به گفتۀ وی وضعیت صحی سه تن از زخمیان این رویداد وخیم است.

تا به حال کسی مسوولیت این انفجار را به دوش نگرفته است.

محمد آصف رحیمی والی هرات با نشر خبرنامه ای این حمله تروریستی را شدیداً نکوهش کرده به مسولان صحی هدایت داده است تا از همه امکانات خود به خاطر تداوی مجروحان استفاده کنند.

آقای رحیمی گفته این حمله تروریستی کار کسانی است که تحمل دیدن امنیت،رفاه و ثبات در این ولایت را ندارند.

والی هرات به نیروهای امنیتی و کشفی هدایت داده است تا به خاطر شناسایی و گرفتاری عاملان این انفجار تروریستی بسیج شده و عاملان را به پنجه قانون بسپارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟