انسان‌های ساکن مریخ به موجودات دیگری مبدل می‌شوند

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 62285

در شرایطی که تلاش های انسان برای سکونت بر روی مریخ روز به روز درحال افزایش است، دانشمندان می گویند شرایط این سیاره به گونه ای است که افرادی که بر روی آن ساکن شوند، به سرعت به موجودات دیگری مبدل می شوند.

«اسکات سولومون»، متخصص زیست شناسی دانشگاه رایس معتقد است شرایط کره مریخ بر روی انسان ها تاثیرات شگرفی می گذارد و تغییرات اساسی در شیوه نگرش، وضعیت فیزیکی و بدن افراد ایجاد می کند.

وی افزوده است: انسان ها در صورت زندگی طولانی مدت در مریخ مجبور به ازدواج در این سیاره و تولید مثل خواهند بود و زندگی افراد بر روی مریخ و در شرایطی کاملا متفاوت با زمین زمینه ساز تغییراتی در نوزادان و اطفال خواهد بود و در نهایت به شکل گیری یک گونه جانوری متفاوت می انجامد که با انسان زمینی متفاوت خواهد بود.

این محقق افزوده که تغییرات در انسان های ساکن مریخ سریع تر از حد تصور رخ می دهد و بعد از دو گذشت دو نسل این تغییرات به طور واضح و کاملا مشهود در انسان های ساکن شده در مریخ قابل مشاهده خواهد بود.

یکی از مهم ترین دلایل این تغییرات این است که جاذبه مریخ در حدود یک سوم کره زمین است و همین مساله استخوان های انسان ها را ضعیف تر و در برابر برخورد و شکست آسیب پذیرتر می کند و لذا می توان انتظار داشت به تدریج استخوان های ساکنان مریخ از چگالی بیشتری برخوردار شده و قوی تر شوند.

به نوشته فارس،همچنین پیش بینی می شود تغییراتی اساسی در پوست بدن ساکنان مریخ برای مقابله با اشعه رادیواکتیو قوی تر مریخ ایجاد شود. تغییر در سیستم تنفس برای دریافت بهینه اکسیژن نیز احتمالی جدی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟