انجنیر داوود: آماده ام کارم را به عنوان والی بلخ آغاز کنم

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 35170

انجنیر داوود والی پیشنهادی حکومت وحدت ملی برای ولایت بلخ در نشستی در کابل گفت که آماده است که کارش را به عنوان والی جدید بلخ آغاز کند. وی اظهارات عطا محمد نور در مورد ناامن کردن بلخ توسط افراد ناشناس را رد کرد.

انجنیر داود والی پیشنهادی برای بلخ امروز در کابل در یک کنفرانس خبری ظاهر شد و اتهامات عطامحمد نور را مبنی بر مسلح کردن افراد غیر مسئول به منظور ناامن کردن شمال افغانستان رد کرد .

او گفت روزانه تعدادی از شهروندان بلخ برای دیدن او‌ می آیند و اماده است تا هر چه زودتر به کارش به عنوان والی نو بلخ آغاز کند.

عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در سخنرانی‌ روز گذشته (سه شنبه) گفته بود که حکومت برنامه ناامن‌سازی بلخ را روی دست دارد. او گفته بود که نهادهای امنیت ملی و شورای امنیت ملی افراد ولگردی را در مهمان‌خانه‌های دولتی جمع کرده به آن‌ها سلاح توزیع می‌کنند، تا در بلخ شورش کنند.

آقای نور گفته بود «هر حرکتی که کنید، دندان‌های تان را می‌شکنیم.» او همچنان هشدار داده گفت: «پوزتان را به خاک می‌مالیم، چنان به فرق تان بکوبیم که راه کابل را هم فراموش کنید.»

آقای نور چندی پیش هشدار داده بود، تا زمانی که ارگ ریاست جمهوری با جمعیت اسلامی روی ماندن و رفتن او از مقام ولایت بلخ تفاهم نکند، همچنان والی خواهد بود و کسی نمی‌تواند او را برکنار کند.

آقای نور بار دیگر می گوید که برکناری او از مقام ولایت بلخ دسیسه است و حلقه‌هایی در حمایت از گروه‌های هراس‌افگن داعش و طالبان در شمال‌اند.

رییس جمهور غنی دوازده روز پیش استعفانامۀ عطامحمد نور که قبلاً به ریاست جمهوری سپرده شده بود را تأیید کرد، اما آقای نور با ابراز مخالفت نسبت به این تصمیم ارگ گفت، استعفانامه‌اش را در جریان گفت‌وگوها به ارگ سپرده بود و از آن‌جا که این گفت‌وگوها به نتیجه نرسیدند، استعفانامه‌اش اعتبار ندارد.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که انجنیر داوود را به عنوان والی بلخ معرفی کرده است و وی به زودی کارش را در این ولایت آغاز خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟