انتقاد هند از فعالیت آزادانه یکی از رهبران گروه تروریستی در پاکستان

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28281

گوپال باگلای سخنگوی وزارت خارجه هند از ادامه فعالیت ‘حافظ سعید’ یکی از رهبران گروه تروریستی لشکر طیبه و رئیس گروه جماعت الدعوه پاکستان انتقاد کرد.

گوپال باگلای سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت که دولت پاکستان پیش از این متعهد شده بود که از فعالیت آزادانه حافظ سعید در این کشور جلوگیری کند.

وی تصریح کرد حافظ سعید که مسئول قتل صدها نفر است و در تجارت اسلحه دست دارد در نظر دارد جنایت خود را با حضور در سیاست مخفی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند خاطرنشان کرد حافظ سعید یک تروریست شناخته شده بین المللی است و در حملات تروریستی در بسیاری از کشورها دست داشته است.

وی اظهار کرد اگر چه حافظ سعید در حصر خانگی قرار دارد ولی او و همکارانش از آزادی کامل برای انجام حمله های تروریستی برخوردارند.

باگلای تاکید کرد پاکستان باید تحریم های بین المللی علیه حافظ سعید و دیگر گروههای تروریستی را به طور کامل اجرا کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده ‘حافظ سعید’ قصد دارد با تغییر نام گروه جماعت الدعوه به ‘ لیگ ملی مسلمانان’ فعالیت سیاسی جدید خود را در پاکستان آغاز کند.

پاکستان از ماه جنوری سالجاری ‘حافظ سعید’ را در حصر خانگی قرار داده است.

دادگاهی در ایالت پنجاب پاکستان هفته گذشته مدت حصر خانگی ‘حافظ سعید’ را به مدت دو ماه دیگر تمدید کرد.

بر اساس قطعنامه سازمان ملل ، پاکستان موظف به جلوگیری از دسترسی ‘حافظ سعید’ به اسلحه و خروج گروههایی مانند لشکر طیبه به خارج از این کشور شده است.

به گفته مقامات امنیتی هند، ‘حافظ سعید’ با وجود اعتراض های مکرر هند و شورای امنیت، آزادانه در پاکستان به فعالیت خود ادامه می دهد و حتی خواستار جهاد در کشمیر شده است.

حافظ سعید همچنین هند را بارها به حمله تروریستی تهدید کرده است.

هند، گروه تروریستی ‘لشکر طیبه’ را به طراحی و حمله تروریستی در سال 2008 به بمبئی که بیش از 180 کشته برجای گذاشت، متهم کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟