انتقاد «محمد محقق» از اقدامات خلیلزاد در روند صلح

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 50034

به گزارش خبرگزاری اطلس، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی میگوید؛ زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با ملا یعقوب پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی خاک افغان ولایت زابل دیدار و گفتگو کرده است.

«محمد محقق» معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد در روند صلح را یک جانبه خواند و با انتقاد از وی تصریح کرد؛ او تاکنون برای مشوره به سراغ رهبران هزاره ها نیامده است.

وی افزود که خلیل‌زاد، نماینده خاص وزارت خارجه امریکا درباره صلح افغانستان، در روزهای گذشته، با ملا یعقوب پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی خاک افغان  ولایت زابل دیدار و گفتگو کرده است.

وی با اشاره به این موضوع گفت: ” با آغاز گفتگوهای صلح و نشست پنهانی در داخل و بیرون از کشور، جنگ بالای “هزاره جات” تشدید یافته و حملات طالبان به این مناطق بی‌سابقه است و سوال‌های زیادی را در نزد مردم به وجود آورده است.”

همچنین وی ادامه داد که از روند صلح و تلاش ها برای آمدن صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند اما نباید این گفتگوها یک جانبه باشد.

گفتنی است که این ادعای آقای محقق، تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های امریکایی تایید نشده و  طالبان نیز در این باره چیزی نگفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟